Kaufland wraz z partnerami zaprasza Polki do udziału w bezpłatnym badaniu mammograficznym

O autorze
2 min czytania 2021-03-18

W ubiegłym roku ponad 44 tysiące Polek skorzystało z bezpłatnych badań mammograficznych zorganizowanych przez Kaufland i partnerów strategicznych: LUX MED oraz Geneva Trust. W tym roku sieć handlowa ponownie zachęca do odwiedzenia mammobusów, które planowo będą pojawiać się co miesiąc na wybranych parkingach sklepów Kaufland. Tylko w marcu mammobusy pojawią się w blisko 90 miastach w Polsce. Z mammografii w ramach Programu Profilaktyki Raka Piersi mogą skorzystać panie w wieku 50-69 lat.

Z bezpłatnego badania będą mogły skorzystać panie, które posiadają ubezpieczenie zdrowotne i nie chorowały do tej pory na raka piersi. Aby skorzystać z darmowej mammografii, wystarczy zarejestrować się telefonicznie lub przez stronę internetową. Podczas rejestracji nastąpi weryfikacja pacjenta w systemie prowadzonym przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Swój udział w badaniu mogą zgłosić wszystkie panie spełniające kryteria programu, w tym pracownice w sieci Kaufland.

Bezpłatną mammografię można wykonać co 2 lata. Wyjątek stanowią kobiety będące w grupie ryzyka – obciążone mutacją w obrębie genów BRCA1 lub BRCA2, które mogą wykonać badanie co 12 miesięcy. Coroczna darmowa mammografia możliwa jest też w przypadku stwierdzenia nowotworów piersi w rodzinie, na przykład u mamy, siostry lub córki. Aby zapisać się na badanie, należy zadzwonić pod numer 58 666 24 44 (LUX MED) lub 58 767 34 44 (Geneva Trust). Szczegółowy „rozkład jazdy” mammobusów dostępny jest na stronie: Zaangażowanie społeczne | Kaufland.

Profilaktyka mimo epidemii

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ze względu na sytuację epidemiologiczną w kraju, mammografia jest wykonywana przy zachowaniu reżimu sanitarnego, z uwzględnieniem wszystkich zasad i środków bezpieczeństwa. Technicy przeprowadzający badanie są wyposażeni w niezbędne środki ochrony osobistej, a aparatura diagnostyczna jest poddawana systematycznej dezynfekcji. Również pacjentki korzystające z mammografii są zobowiązane do dezynfekcji rąk, zmierzenia temperatury oraz pozostania w maseczkach ochronnych.

Ze względu na wprowadzone środki ostrożności, w mammobusie mogą przebywać nie więcej niż trzy panie, a badanie jest umawiane na konkretną godzinę – tak, aby móc zapewnić zachowanie bezpiecznego dystansu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Mammografia ratująca życie

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Według danych Światowej Organizacji Zdrowia, rak piersi jest obecnie najczęściej występującym nowotworem na świecie. W ciągu ostatnich 20 lat liczba chorych wzrosła niemal dwukrotnie:

  • z 10 milionów w 2000 roku, do blisko 19,3 milionów pod koniec 2020 roku. Niestety, również w Polsce obserwowany jest wzrost liczby przypadków – w 2019 roku zdiagnozowano blisko 19 tys. kobiet
  • z rakiem piersi. Ryzyko zachorowania na raka wzrasta wraz z wiekiem, dlatego tak ważna jest odpowiednia profilaktyka w tym zakresie. Mammografia jest badaniem, które pozwala wykryć nowotwór już we wczesnym stadium choroby.

– Co roku w Polsce diagnozowanych jest coraz więcej przypadków nowotworów piersi. To podstępna choroba, która w początkowym stadium może nie dawać żadnych objawów, dlatego tak ważne są profilaktyczne badania, szczególnie wśród kobiet po 50. roku życia. Panująca sytuacja epidemiologiczna w kraju spowodowała, że wiele pacjentek zdecydowało się przełożyć badania mammograficzne lub w ogóle z nich zrezygnować ze względu na utrudniony dostęp do punktów, w których można takie badania wykonać. Dzięki współpracy z firmą LUX MED Polska, Geneva Trust oraz z Narodowym Funduszem Zdrowia, mammobus w tym miesiącu pojawi się w blisko 90 polskich miastach, ułatwiając dostęp do badania, które może ratować życie – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

Do tej pory w ramach współpracy firmy Kaufland z firmami LUX MED oraz Geneva Trust, w 2019 roku specjalne mammobusy pojawiły się niemal w 350 punktach, a z samego badania skorzystało ponad 20 tysięcy Polek. Rok później udział w darmowej mammografii wzięło dwukrotnie więcej pań – ponad 44 tysiące, co pokazuje wzrost świadomości w zakresie dbania o własne zdrowie. Jest to również sygnał, że działania prowadzone przez sieć Kaufland w ramach Programu Profilaktyki Raka Piersi są potrzebne.