KER: Reklamy 5G Ready sieci Play mogły wprowadzać odbiorców w błąd

KER: Reklamy 5G Ready sieci Play mogły wprowadzać odbiorców w błąd
Komisja Etyki Reklamy orzekła, że internetowe i telewizyjne reklamy marki Play, która promowała sieć nowej generacji „5G Ready”, mogła wprowadzać odbiorców w błąd i nadużywać ich zaufania.
O autorze
1 min czytania 2019-10-25

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęło kilka skarg na temat internetowych i telewizyjnych reklam marki Play, które promowały sieć nowej generacji pod hasłem „5G Ready”. 

Pierwsza skarga dotyczyła spotu, w którym użyto stwierdzenia „Przejdź do Play i korzystaj z sieci »5G Ready«”, co zdaniem skarżącego jest nadużyciem. „Częstotliwości m.in LTE 700 wykorzystywane aktualnie w telewizji naziemnej nie mają jednoznacznie daty przejścia w posiadanie sieci komórkowej, więc równie dobrze może to być za kilkanaście lat. W reklamie małym druczkiem jest napisane że 5G Ready to »zaawansowane sieci LTE«”. 

Kolejne skargi dotyczyły dłuższego spotu, w którym padło stwierdzenie „Nadchodzi szybsza sieć. Jesteśmy gotowi na przyszłość. Jesteśmy 5G READY!”, co według skarżących jest oszustwem.

Po przeanalizowaniu wszystkich skarg, Zespół Orzekający KER dopatrzył się w przedmiotowych reklamach naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy – spoty mogły „wprowadzać odbiorców w błąd co do właściwości reklamowanych usług, nadużywać zaufania odbiorców lub wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy i nie były prowadzone z należytą starannością”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

W czerwcu br. Komisja Etyki Reklamy orzekła, że reklama gum Orbit, w której chłopiec przypiera drugiego do muru i zwraca się do niego słowami „Dawaj kasę”, może zagrażać fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu rozwojowi dzieci lub młodzieży.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdaniem Zespołu Orzekającego KER reklama internetowa napoju Devil Energy Drink, przedstawiająca małego chłopca z rozchylonymi ustami i okraszona hasłem „Roman już wie, co niedługo będzie miał w ustach” naruszła dobre obyczaje i mgła wprowadzać dzieci oraz młodzież w błąd.