Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęło kilka skarg na temat internetowych i telewizyjnych reklam marki Play, które promowały sieć nowej generacji pod hasłem „5G Ready”.
Pierwsza skarga dotyczyła spotu, w którym użyto stwierdzenia „Przejdź do Play i korzystaj z sieci »5G Ready«”, co zdaniem skarżącego jest nadużyciem. „Częstotliwości m.in LTE 700 wykorzystywane aktualnie w telewizji naziemnej nie mają jednoznacznie daty przejścia w posiadanie sieci komórkowej, więc równie dobrze może to być za kilkanaście lat. W reklamie małym druczkiem jest napisane że 5G Ready to »zaawansowane sieci LTE«”.
Zobacz również
Kolejne skargi dotyczyły dłuższego spotu, w którym padło stwierdzenie „Nadchodzi szybsza sieć. Jesteśmy gotowi na przyszłość. Jesteśmy 5G READY!”, co według skarżących jest oszustwem.
Po przeanalizowaniu wszystkich skarg, Zespół Orzekający KER dopatrzył się w przedmiotowych reklamach naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy – spoty mogły „wprowadzać odbiorców w błąd co do właściwości reklamowanych usług, nadużywać zaufania odbiorców lub wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy i nie były prowadzone z należytą starannością”.
W czerwcu br. Komisja Etyki Reklamy orzekła, że reklama gum Orbit, w której chłopiec przypiera drugiego do muru i zwraca się do niego słowami „Dawaj kasę”, może zagrażać fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu rozwojowi dzieci lub młodzieży.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Zdaniem Zespołu Orzekającego KER reklama internetowa napoju Devil Energy Drink, przedstawiająca małego chłopca z rozchylonymi ustami i okraszona hasłem „Roman już wie, co niedługo będzie miał w ustach” naruszła dobre obyczaje i mgła wprowadzać dzieci oraz młodzież w błąd.