Wychodząc naprzeciw cyfrowym potrzebom swoich klientów sieć restauracji KFC uruchomiła nową stronę www (będącą połączeniem kfcdostawa.pl i strony głównej marki) i rozwinęła kanał mobilny, który staje się coraz ważniejszym elementem „customer journey”.
Nowa platforma pozwala na zamówienie ulubionych dań i zapłacenie za dostawę jedzenia do wybranego miejsca. Użytkownik strony może również skorzystać z funkcji dostępnej dotychczas tylko w aplikacji KFC – czyli „Zamów i odbierz w restauracji” i odebrać smaczny posiłek w lokalu bez oczekiwania w kolejce.
Zobacz również
– Chcemy w jak największym stopniu ułatwić naszym gościom dostęp do naszych produktów. Dlatego też inwestujemy w nowoczesną stronę opartą o rozwiązania z zakresu Mobile First i personalizacji zamówień. Wiemy, że nasi goście oczekują od stron internetowych przede wszystkim szybkiego znalezienia interesujących ich informacji. Bez względu na to, na jakim urządzeniu otwierają stronę, czy robią to w domu na komputerze, czy mobilnie. Projektując nową stronę, skoncentrowaliśmy się zatem przede wszystkim na wygodzie użytkowników. Rozpoczęcie prac nad wersją mobilną, a dopiero później desktopową, pozwoliło uzyskać najwyższy poziom funkcjonalności i użyteczności. Zastosowane rozwiązania, zgodnie z założeniami miały być przede wszystkim wygodne, proste, intuicyjne, z jednoczesną dbałością o detale – powiedział Maciej Jędrychowski, Digital Manager KFC.
Rosnąca popularność e-commerce w branży restauracyjnej w naszym kraju przekłada się na wzrost inwestycji dużych graczy w tym segmencie. Jak wynika z danych Nielsena już 10 tys. restauracji w Polsce dostarcza posiłki klientom do domów i biur i choć rynek zamówień jedzenia online stanowi obecnie zaledwie 5–6 proc. całości transakcji, to wzrasta on o około 60–70 proc. rok do roku, czyli najszybciej w całym sektorze e-commerce.
Potencjał polskiego rynku potwierdzają także dane własne KFC, z których wynika, że e-commerce rośnie z miesiąca na miesiąc. Liczba tego typu zamówień wzrosła 3-krotnie w porównaniu do ubiegłego roku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W ramach współpracy nad nową platformą KFC Polska postawiło na polskie studio UX/UI Flying Bisons, które projektuje i tworzy aplikacje mobilne, systemy internetowe i usługi.
Słuchaj podcastu NowyMarketing