„KFC ma najgorsze frytki. Kropka” i „KFC, please, zmień swoje martwe frytki” – takie głosy pojawiają się ze strony konsumentów, którzy porównują przekąskę od KFC z innymi, oferowanymi przez konkurencyjne restauracje. Szczególnie krytycznie wypowiadają się o frytkach KFC Kanadyjczycy, którzy narzekają na smak i strukturę tego dania.
– Wiedzieliśmy, że Kanadyjczycy nie znoszą naszych starych frytek, więc uznaliśmy to za okazję do pokazania naszym fanom, że słyszymy ich głosy. Dowodem jest zmiana tej pozycji w naszym menu i chcieliśmy zrobić to w zabawny sposób – powiedział Azim Akhtar, dyrektor marketingu KFC Canada.
Zobacz również
W ramach kampanii KFC przygotowało spot reklamowy, w którym widzimy trumnę pomalowaną w charakterystyczne dla sieci czerwono-białe paski. Trumna jest po brzegi wypełniona frytkami od KFC, które są do niej dosypywane przez żałobników. Na ekranie pojawia się napis „Słyszymy cię, Kanado”, co jest bezpośrednim odwołaniem się do życzeń konsumentów z tego kraju.
– Rozumiemy. Nasze stare frytki są do niczego – czytamy napis pojawiający się na tle sceny z trumny – Dlatego chcemy się z nimi pożegnać.
Jednak kampania pożegnalna nie bazuje jedynie na tym jednym spocie reklamowym. KFC organizuje również „pogrzeb” swoich frytek, w którym specjalnie pojedzie karawan z napisem „R.I.P. Old KFC Fries: 1952-2023”. Kanadyjczycy mogą otrzymać zaproszenie na wydarzenie i do spróbowania nowych frytek za symbolicznego jednego dolara. Dla tych, którzy nie mogą zobaczyć procesji osobiście, KFC organizuje wydarzenie online o nazwie „Fry Funeral” – będzie można je obejrzeć 1 sierpnia w południe na stronie KFCFryFuneral.com.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS Pierwsze w Europie boisko w kształcie ikonicznego kubełka KFC
Powstało pierwsze w Europie, wielofunkcyjne boisko KFC Spot, zlokalizowane w Ostrowie Wielkopolskim. Przestrzeń odpowiada na potrzeby młodych ludzi, zapewniając im miejsce do wspólnych spotkań, gry w piłkę nożną i koszykówkę. Całość została wybudowana w oryginalnym kształcie… kubełka KFC.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS 2 KFC promuje pizzę z kurczakiem w 14-minutowym horrorze
Spot zatytułowany „La Massacre” to krótkometrażowy film w klimacie horrorów z lat 80. KFC Spain w centrum reklamy stawia pizzę ze smażonym kurczakiem.