Południowokoreański producent samochodów – Kia Motors – którego jeden z oddziałów mieści się w Kolumbii, przedstawił kampanię poruszającą istotny i zagrażający problem, jakim jest powszechność korzystania z telefonu i social mediów w trakcie jazdy samochodem.
Teoretycznie, używanie telefonu podczas prowadzenia auta nie jest zabronione, o ile kierowca korzysta ze specjalnego uchwytu i zestawu głośnomówiącego lub gdy samochód łączy się z telefonem. Nie zmienia to jednak faktu, że w tym wypadku również następuje rozproszenie uwagi, które, szczególnie na drodze, może mieć dramatyczne skutki.
Zobacz również
Kampania marki Kia Motors to połączenie prostoty, elegancji, pomysłowości oraz cennej refleksji. Loga popularnych serwisów społecznościowych i streamingowych, tj. Instagram, Facebook, Spotify oraz TikTok zostały potraktowane jako ulice. Zobaczymy tutaj wizerunki małych samochodów mknących po elementach poszczególnych kafelków z logami wspomnianych serwisów. Każdej takiej kreacji towarzyszy wymowne hasło „Don’t open it while driving“.
Źrodło: Facebook
Przekaz płynący z kampanii, chociaż jest niezwykle istotny, a sam sposób realizacji zwraca uwagę, to trzeba przyznać, że raczej nie wywołuje silniejszych emocji. Może skłonić do refleksji, ale nie do końca przekonać do tego, żeby poważniej zastanowić się nad poruszanym problemem.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
PS Kia i Hyundai pilnie aktualizują systemy bezpieczeństwa z powodu „Kia Challenge” na TikToku
Na TikToku rozprzestrzenił się tzw. „Kia Challenge”, w ramach którego nastolatkowie włamywali się do samochodów i publikowali nagrania z kradzieży. Po tym, jak wyzwanie przyniosło szereg tragicznych skutków, producenci zaoferowali kierowcom bezpłatne modernizacje pojazdów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2 Pierwszy samochód przyczyną niecodziennych nawyków? Zmień to! – OTOMOTO rusza z internetową kampanią kierowaną do młodych kierowców
Każdy kierowca ma z pierwszym, własnym samochodem masę wspomnień. To symbol samodzielności i niezależności, ale też… nieustannej walki z problemami mechanicznymi. Problemy te są wpisane w charakter samochodu, który zazwyczaj jest dość wiekowy i docelowo ma pomóc w nabraniu doświadczenia w prowadzeniu. Auto przejściowe, które wybacza zadawane mu rysy i obtarcia. Jego użytkowanie może jednak sprawiać masę kłopotów i wytwarzać w kierowcy uciążliwe, niecodzienne nawyki… Te właśnie nawyki, zupełnie niezwiązane ze stylem, ale z wygodą prowadzenia – lub właśnie jej brakiem, wykorzystało OTOMOTO w kampanii skierowanej do młodych kierowców.