fot. depositphotos.com
Niebezpieczne wyzwanie na TikToku
„Kia Challenge” pojawiło się na platformie społecznościowej już w 2021 roku. Użytkownicy TikToka ze Stanów Zjednoczonych mogli natknąć się na coraz większą liczbę filmików, na których młodzi ludzie podejmowali próby uruchomienia samochodów marki Kia i Hyundai bez użycia klucza, a za pomocą.. kabla USB. Wyzwanie polegające na omijaniu zabezpieczeń samochodu szybko stało się viralem, a jego uczestników zaczęto nazywać „Kia Boys”.
Zobacz również
-
Dlaczego rowery publiczne to must have reklamy outdoorowej w 2025 r. [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [30.08-05.09.24]: najlepsze kampanie sierpnia 2024, zmiany na Allegro, reakcja x-kom na nagranie zwolnionej po urlopie macierzyńskim pracownicy
-
#PolecajkiNM cz. 22: Media Reactions 2024, „Ciemna strona influencer marketingu”, inkluzywna obsługa klienta
Z czasem zabawa wymknęła się spod kontroli, a na platformę trafiały nagrania z kradzieży samochodów i niebezpiecznych manewrów. Jak podaje Amerykański Urząd ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA), „Kia Challenge” doprowadziło do kradzieży ponad 7 tys. samochodów w USA oraz do co najmniej 14 wypadków, w których zginęło łącznie 8 osób.
Dane pokazują, że w minionym roku zgłoszenia dotyczące kradzieży prawie dwa razy częściej dotyczyły aut koreańskiego koncernu niż pojazdów innych marek. Samochody, które padły łupem złodziei, nie zostały wyposażone w immobilizery, co znacząco ułatwiało włamania.
Kia i Hyundai rozpoczynają akcję serwisowania aut
Pierwsza reakcja marki Kia zdecydowanie nie usatysfakcjonowała kierowców. W 2022 roku producent zaproponował właścicielom samochodów bezpłatne blokady na kierownicę. Bardziej zdecydowane kroki podjęto z początkiem bieżącego roku. Koncern Hyundai (właściciel obu marek) ogłosił pilną modyfikację oprogramowania 3,8 miliona kwalifikujących się samochodów Hyundai i 4,5 miliona samochodów Kia w USA.
#PolecajkiNM cz. 22: Media Reactions 2024, „Ciemna strona influencer marketingu”, inkluzywna obsługa klienta
Właściciele felernych aut otrzymają bezpłatną aktualizację systemu bezpieczeństwa, która do tej pory kosztowała co najmniej 170 dolarów. Odtąd do uruchomienia samochodu będzie potrzebny kluczyk w stacyjce. Ponadto wydłuży się długość działania alarmu przeciwkradzieżowego – z 30 sekund do 1 minuty.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Hyundai i Kia rozpoczną darmowe serwisowanie jeszcze w tym miesiącu. Każdy pojazd po aktualizacji otrzyma naklejkę na szybę, informującą o działającym systemie antykradzieżowym. Marki mają nadzieję, że prowadzone działania skutecznie zakończą rozprzestrzenianie się niebezpiecznego trendu na TikToku.
PS. Makabryczny challenge na TikToku
Jednym z najbardziej kontrowersyjnych trendów na TikToku był tzw. #holokaustchallenge. Użytkownicy wcielali się w role ofiar Holocaustu i opowiadali, w jaki sposób umarli.
PS 2. KęKę kontra KIA
Raper KęKę podzielił się swoimi przykrymi doświadczeniami z samochodem marki KIA. Utwór „Możesz mi” który na pozór opowiada o nieudanym związku, odnosi się do licznych problemów z autem.