Według szacunków 75,7% wspomnianych obrotów zrealizowano w placówkach zatrudniających powyżej 9 osób. W sumie dało to kwotę 79,595 mld PLN i była ona o 0,1% niższa niż w kwietniu i o 5,4% wyższa niż w 2023 roku.
Obroty w e-handlu w maju 2024 roku stanowiły 8,6% obrotów handlu detalicznego realizowanych w sektorze przedsiębiorstw (79,595 mld PLN) i osiągnęły wartość 6,845 mld PLN. Były one o 2,6% mniejsze niż w kwietniu. Spadek miał charakter sezonowy. Wyniki okazały się o 6,8% wyższe niż przed rokiem.
Zobacz również
Na ogólny spadek sprzedaży w e-handlu w maju w ujęciu miesięcznym wpłynęły gorsze niż miesiąc wcześniej wyniki w niemal wszystkich analizowanych przez GUS kategoriach w tym w szczególności: pojazdy samochodowe, motocykle, części o 37,0%; meble, RTV, AGDo 7,5%; tekstylia, odzież i obuwie o 3,7%; żywność, napoje i wyroby tytoniowe o 1,7%; farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny o 0,8%. Wzrosła jedynie sprzedaż w grupach: pozostałe o 9,3% oraz prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach o 2,2%.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej informacji na temat e-handlu w Polsce w kwietniu 2024 roku znajdziesz w raporcie Krajowej Izby Gospodarczej.
Raport opracował Piotr Soroczyński, główny ekonomista KIG.
PS KIG: e-handel w Polsce w kwietniu 2024 [RAPORT]
W kwietniu 2024 roku Polacy kupili w internecie towary o wartości 7,011 mld zł, co oznacza wzrost o 9,2% w stosunku do marca i aż 14,2% w porównaniu z rokiem ubiegłym.