Województwo Podlaskie w ramach kampanii zachęca tym razem do wzięcia udziału konsultacjach społecznych w sprawie ochrony Puszczy Białowieskiej.
Kampania w filmowym klimacie
W ramach akcji powstała seria plakatów nawiązujących do klasyków kina. Kreacje są stylizowane na afisze z nawiązaniami do tytułów takich jak: „E.T.”, „Niekończąca się opowieść”, „Wielkie piękno”, „Dzikość serca” czy „Avengers. Endgame”. Hasło akcji również nawiązuje do tematyki filmowej: „Puszcza Białowieska. Jedyna taka premiera. Bez sequela.”.
Każdy z plakatów poświęcony jest innemu aspektowi Puszczy: majestatycznym żubrom, bioróżnorodności, długowieczności ekosystemu.







– Chcieliśmy w prosty, zrozumiały i emocjonalny sposób pokazać, że puszcza jest dziedzictwem nas wszystkich – tak jak kultowe dzieła kultury. Trudno sobie wyobrazić świat bez nich. Razem mamy moc, by puszcza pozostała w „repertuarze świata” – bo jeśli ją stracimy, drugiej szansy nie będzie – podkreśla Katarzyna Stempniak z agencji White Bits, liderka projektu.
Kampania została opublikowana na kanałach social media Województwa Podlaskiego. Za realizację odpowiada agencja White Bits.
Konsultacje społeczne w sprawie Planu Zarządzania Obiektem Światowego Dziedzictwa Białowieża Forest trwają do 18 sierpnia 2025 r. Szczegóły na stronie Instyturu Ochrony Środowiska.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko