Koala to dzieło młodych artystów z Platige Image, mające na celu demonstrację możliwości nowej technologii, z której korzysta warszawskie studio. Dzięki możliwości niemal jednoczesnej pracy kilku twórców nad tą samą sceną, środowisko Unreal Engine znacząco przyspiesza proces tworzenia animacji, a także istotnie zwiększa elastyczność zespołu produkcyjnego.
– Od dłuższego czasu widzieliśmy ogromny potencjał drzemiący w silnikach czasu rzeczywistego. Ostatnie dwa lata to dynamiczny rozwój hardware’u, a także samych narzędzi potrzebnych do realizacji cinematików i VFXów. Wszystko to sprawia, że korzystanie z Unreal Engine pozwala nam na kompleksowe tworzenie bardziej wymagających form – komentuje Rafał Kidziński, CG supervisor w Platige Image.
Zobacz również
Na szczególną uwagę zasługuje wykorzystanie innowacyjnego systemu ray tracing, czyli technologii renderowania, polegającej na analizowaniu toru lotu promieni światła i ich rozpraszania po odbiciu się od powierzchni. Ray tracing w Unreal Engine 4 pokazuje efekty zmiany oświetlenia w czasie rzeczywistym, bez konieczności czekania na wyrenderowanie obrazu, co w przypadku tradycyjnych silników renderingowych trwać może nawet wiele godzin.
– Podczas pracy nad Koalą chcieliśmy w pełni wykorzystać możliwości jakie daje najnowsza wersja Unreal Engine 4. Wprowadzenie do silnika funkcji ray tracingu umożliwiło znaczny skok jakościowy, zdecydowanie zwiększający realizm warstwy wizualnej – dodaje Paweł Gajda, CG poroducer w Platige Image.
Całościowo Koala to krótka i klasyczna historia bohatera, który znalazł się w nieodpowiednim miejscu, w nieodpowiednim czasie. W trudnej sytuacji zmuszony jest do walki.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Wybór historii opartej o bijatykę nie jest przypadkowy. Taka forma pozwala w alegoryczny i prosty sposób opowiedzieć o zmaganiach jednostki z otaczającym ją światem. Każdy z nas mierzy się z sytuacjami które go przerastają i z którymi pragniemy umieć sobie radzić – dlatego chętnie identyfikujemy się z bohaterem, który tego dokonuje. Poza tym sceny walki dają w Platige możliwość pracy z wybitnymi kaskaderami, a to sama przyjemność – opisuje Anna Szustak, reżyser Koali ze studia Platige Image.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Koala jest pierwszym stworzonym w pełni przez Platige Image projektem, wykorzystującym możliwości Unreal Engine 4. Warszawskie studio ma w planach dalszą integrację tego środowiska ze swoim zapleczem technologicznym, co w przyszłości zaowocuje kolejnymi projektami opartymi o silnik czasu rzeczywistego.