Kolekcja ubrań i akcesoriów związana z Wisławą Szymborską to Wasz ukłon w stronę polskiej poetki oraz polskiej poezji. Pomysł na kolekcję był związany bezpośrednio z 100. rocznicą jej urodzin czy może były również inne powody?
Tak, kolekcja poświęcona Wisławie Szymborskiej jest naszym ukłonem w stronę jej twórczości. Pomysł na stworzenie kolekcji był związany głównie z 100. rocznicą urodzin Wisławy Szymborskiej, jednakże nasza motywacja sięgała głębiej. Chcieliśmy uczcić jej dziedzictwo i oddać hołd nie tylko jej literackim osiągnięciom, ale także jej wyjątkowemu spojrzeniu na świat oraz niepowtarzalnej wrażliwości.
Zobacz również
Jednocześnie zależało nam, by ta kolekcja nie tylko przypominała o twórczości Szymborskiej, ale też, by dokonać reinterpretacji jej dzieł, edukować i docierać do szerszego grona niż czytelnicy poezji.
Kiedy w Waszych głowach pojawił się pomysł, by stworzyć właśnie taką kolekcję to jaki postawiliście sobie cel?
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Lubimy kreatywne i nieszablonowe projekty, dlatego wpadliśmy na pomysł, by połączyć siły z Fundacją W. Szymborskiej. Chcieliśmy stworzyć coś wyjątkowego razem. I udało się to już w 2021 roku, gdy zrobiliśmy nieco mniejszą kolekcję opartą o wiersze oraz wyklejanki poetki. Obecna kolekcja powstała natomiast z okazji 100. rocznicy urodzin Szymborskiej. Na T-shirtach, bluzach, koszulach, sukienkach oraz akcesoriach, takich jak m.in. parasole czy butelki, można znaleźć fragmenty wierszy i rękopisów oraz interpretacje twórczości poetki wykonane przez grafików Medicine.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakie wyzwania towarzyszyły procesowi interpretacji wierszy i rękopisów Wisławy Szymborskiej na graficzne wzory? W jaki sposób artystom udało się zachować charakter jej poezji w kontekście mody?
Nie było to łatwe zadanie, ale dla naszych grafików nie ma rzeczy niemożliwych! Każdy ich proces twórczy poprzedza dokładny research i zagłębienie się w temat, aby jak najlepiej zrozumieć istotę danego projektu. Ponadto każda grafika i pomysł były konsultowane z prezesem Fundacji, Michałem Rusinkiem, który najlepiej znał Wisławę Szymborską. Potrafił wesprzeć nasz zespół za każdym razem, gdy nie byliśmy pewni, czy dany pomysł w pełni oddaje to, co noblistka chciała przekazać.
Jakie jest znaczenie przeniesienia dzieł Wisławy Szymborskiej na ubrania i akcesoria dla rozpowszechniania jej twórczości wśród szerszego grona odbiorców, niekoniecznie związanych z poezją?
Kolekcja ma za zadanie rozpowszechniać poezję Szymborskiej poza kręgiem osób zainteresowanych literaturą. Ponadto wierzymy, że przyczyni się ona do zwiększenia świadomości na temat twórczości noblistki.
Widoczność poezji Szymborskiej na ubraniach może skłonić odbiorców do zapoznania się z twórczością – co w efekcie zwiększa zainteresowanie szeroko pojętą literaturą. Dzięki temu, że teraz jej twórczość dosłownie wychodzi na ulice, noszenie ubrań z jej dziełami może stanowić formę wyrażania siebie i własnego patrzenia na świat.
Czy możecie podzielić się informacją na temat reakcji publiczności na tę kolekcję? Jakie emocje i opinie wzbudza połączenie poezji z modą wśród klientów Medicine oraz miłośników twórczości Wisławy Szymborskiej?
Od samego początku spotykamy się z bardzo dużym entuzjazmem. Kolekcja miała swoją przedpremierę w Krakowie 2 lipca w czasie otwarcia parku Szymborskiej. Obok parku powstał mural poświęcony noblistce. Jest to efekt kooperacji Medicine z Fundacją Wisławy Szymborskiej oraz Projektem 101 Murali dla Krakowa. Jako temat przewodni wybraliśmy wiersz Nic dwa razy – jeden z najbardziej rozpoznawalnych dzieł noblistki. Został on także przez nas wykorzystany w kolekcji.
Z kolei klamrą spajającą ze sobą kolekcję i mural jest nasz notes, edycja kolekcjonerska, w którym znalazło się 12 pełnych wierszy Szymborskiej wybranych przez Michała Rusinka. To one zdobią nasze ubrania. To swoisty tomik poezji stanowiący wyjątkową pamiątkę z 100. urodzin noblistki, które już się nie powtórzą.
Kolekcja jest dostępna w salonach Medicine oraz online na www.wearmedicine.com.
O rozmówczyni:
Karolina Tomczyk, współtwórczyni sukcesu marek Medicine i Mohito. Z Medicine związana od 2014 roku, gdzie jako Dyrektor Marketingu jest odpowiedzialna za strategię, działania, marketing i PR. Z branżą odzieżową związana od 17 lat. Doświadczenie zdobywała m.in w firmach: Brandbq Sp. z o.o., Artman S.A., LPP S.A.
Artykuł reklamowy powstały we współpracy z Medicine.