Przy pracy nad dezodorantem Degree Inclusive koncern Unilever ściśle współpracował z osobami niepełnosprawnymi, aby dogłębnie poznać ich potrzeby, a także zrozumieć, z jakimi problemami zmagali się przy codziennej higienie i pielęgnacji.
Dzięki temu firmie udało się zaprojektować prototyp dezodorantu, który został stworzony z myślą o osobach niepełnosprawnych. Przede wszystkim – pokrywka opakowania posiada haczyk, dzięki czemu można ją łatwo zdjąć i zawiesić, natomiast magnetyczne zamknięcie ułatwia założenie jej z powrotem.
Zobacz również
Ponadto, opakowanie dezodorantu posiada specjalne uchwyty z boku, dzięki czemu trzymanie produktu nie powinno sprawiać problemu. Dodatkowo Unilever zadbał o dodanie łatwego i intuicyjnego aplikatora, a także etykiety w języku Braille’a z myślą o osobach niewidomych.
Prototyp dezodorantu Degree Inclusive jest na tę chwilę w fazie testów i cały czas trwają prace nad udoskonaleniem produktu. Na tę chwilę nie wiadomo, kiedy wejdzie do sprzedaży.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Marka Tommy Hilfiger zaprezentowała nową kolekcję w ramach linii Tommy Hilfiger Adaptive, która została stworzona z myślą o dzieciach i dorosłych żyjących z niepełnosprawnością. W jej ramach codzienne ubrania wzbogacono o funkcjonalne rozwiązania, które ułatwiają samodzielne zakładanie.
PS2
„Ubrania bez ograniczeń” – tak brzmi hasło polskiej, rodzinnej marki Funwear, która tworzy odzież, by ułatwić ubieranie się osobom z niepełnosprawnościami.
PS3
We współpracy z organizacjami Milbat i Access Israel, w marcu 2019 roku IKEA zaprezentowała projekt „ThisAbles”, w ramach którego stworzono linię produktów przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych.