…Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Jak przygotować się na 25 maja 2018 roku, kiedy to zacznie obowiązywać RODO? Jakie są mity związane z tym obszarem? Jak szeroki zakres zmian każda z firm powinna wprowadzić? Jak może się do tych zmian przygotować dział marketingu, e-commerce czy telemarketingu?
“Nowe przepisy redefiniują w sposób znaczący dotychczasowe podejście do ochrony danych. Ich celem jest przede wszystkim wzmocnienie zaufania konsumentów do ochrony danych osobowych i e-usług stąd prowadzenie nowych obowiązków dla podmiotów przetwarzających dane osobowe i nowych uprawnień dla podmiotów danych. Nam zależy na tym by przedsiębiorcy e-commerce przygotowali się profesjonalnie na zmiany.” – mówi Patrycja Sass-Staniszewska Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
Zobacz również
Wszystkim podmiotom przetwarzającym dane pozostało kilka miesięcy na dostosowanie i wdrożenie wytycznych unijnego rozporządzenia. Brak odpowiednich wdrożeń może oznaczać odpowiedzialność finansową – kary administracyjne nawet do 20 000 000 euro lub cywilną – gdyż osoby, których dane dotyczą, będą miały prawo do żądania zadośćuczynienia za naruszenie wobec nich nowych przepisów.
“Członkowie e-Izby zostali już przez nasze biuro uświadomieni jednak nadal pracujemy nad edukacją oraz dostarczeniem maksymalnej wiedzy przedsiębiorcom.” – dodaje Patrycja Sass-Staniszewska.
„W komunikacji na temat RODO w ostatnim czasie dominowały informacje o karach, ryzyku i zagrożeniach dla biznesu. RODO wprowadza oczywiście wiele nowych wymagań, ale intencja zmian jest pozytywna, a nam zależy przede wszystkim na rzetelnej edukacji, praktycznym wsparciu dla naszych członków i wszystkich rzetelnych uczestników rynku.” – mówi Marcin Drzewiecki, Prezes Zarządu SMB.
Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]
Jak przygotować się do RODO? Jak dostosować pracę poszczególnych działów biznesu? Jakie wymogi formalne czy informatyczne należy spełnić? Jak przepisy RODO wpłyną na funkcjonowanie poszczególnych obszarów działania firmy? Jak branża e-commerce czy telemarketingu powinna przygotować się na zmiany?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na te i inne pytania odpowiedzą:
- dr Dominik Lubasz, Radca prawny, Wspólnik zarządzający Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych, koordynator tematu RODO w e-Izbie
- mec. Ewa Kurowska Tober, DLA Piper
- mec. Marek Wiński, Wiński Kancelaria
- mec. Agata Kowalska Kancelaria Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy
- mec. Gerard Karp – Partner, Head of TMT/IP & Data Protection at PwC Legal Pawlowski Zelaznicki sp.k.
- Tomasz Grzybowski Partner, Radca prawny, Dział Prawa Marketingu, Konieczny, Grzybowski, Polak Kancelaria Prawna sp. k.
Specjaliści z zakresu prawa poruszą takie tematy, jak:
- Zgoda użytkownika i obowiązek informacyjny w zakresie przetwarzania danych osobowych
- Nowe obowiązki administratorów i podmiotów przetwarzających w zakresie dokumentacji.
- Praktyczne aspekty wdrożenia RODO – szanse i ryzyka/ Data protection impact assessment
- Wybrane, nowe obowiązki administratorów danych osobowych w kontekście działalności e-commerce.
- Proces zbierania danych osobowych w offline – wyzwania i rozwiązania
- Zasada Privacy by Design w rozwiązaniach informatycznych
Więcej informacji i formularz rejestracyjny na stronie.