Nagrodę główną 10 000 złotych, monitor referencyjny Eizo oraz tablet Wacom otrzymał duet Paulina Bertolassi i Oleksander Shumko za animację dla marki URSUS.
Partnerzy główni konkursu przyznali dodatkowo swoje wyróżnienia.
Zobacz również
Timecode AKCJA ANIMACJA to pierwszy konkurs dla twórców animacji i motion designerów, którzy chcą realizować projekty na potrzeby komunikacji marketingowej. Pomysłodawcą i głównym organizatorem projektu jest dom produkcyjny Timecode Film Production.
Do tegorocznej edycji zgłosiło się 167 twórców.
„Zainteresowanie konkursem utwierdziło nas w przekonaniu, że istnieje wielu młodych, bardzo zdolnych ludzi, którzy szukają szans wejścia do branży. Mamy nadzieję, że Timecode AKCJA ANIMACJA im tu ułatwi. Po finale Partnerzy konkursu zapowiedzieli chęć kontynuacji współpracy z wybranymi twórcami” – powiedział Tomasz Dławichowski (managing director Timecode Film Production).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zadaniem uczestników było stworzenie, w dowolnej technice animacyjnej, filmu do jednej z sześciu ścieżek dźwiękowych, odpowiadających konkretnym potrzebom komunikacyjnym partnerów głównych konkursu, tj.: Cinema City, Zee One, Sas Institute, Ursus, Polskich Kolei Państwowych oraz Premium Mobile.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Założyliśmy współpracę z wybranymi uczelniami artystycznymi. Podczas trwania konkursu odwiedziliśmy Akademie Sztuk Pięknych w Warszawie, Katowicach i Wrocławiu oraz Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu i Polsko-Japońską Akademię Technik Komputerowych” – powiedziała Katarzyna Rykaczewska, współodpowiedzialna za strategię i komunikację konkursu.
Wykładowcy i studenci z wybranych uczelni pojawili się na uroczystości wręczenia nagród.
W półfinale konkursu jury w składzie Andrzej Pągowski (artysta, grafik), Grzegorz Szczepański (CEO Hill+Knowlton Strategies), Anna Iller (Branded Content manager, Allegro), Katarzyna Rykaczewska (Senior PR Specialist, Open Minded Group), Łukasz Słotwiński (Creative Director, Canal+/nc+), Agnieszka Koćmierowska (Creative Group Head, Ogilvy), Piotr Krauschar (Parter Zarządzający, Face Addicted), Mariusz Neon Mitek (Designer in Chief, Leniva Studio), Michał Paśko (Producent, Timecode Film Production), Jerzy Drozda (Technical Artist) oraz Dawid Korzekwa (Prezes Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej) wybrało pięć najciekawszych artystycznie i najbardziej spójnych z założeniami konkursu prac. Następnie ich autorzy otrzymali od jury szczegółowe uwagi. Twórcy mieli tydzień na poprawienie swoich animacji.
„Podczas jednodniowego warsztatu spotkaliśmy się z wybranymi osobami i dokładnie omówiliśmy każdą pracę. Według mnie to bardzo dobra, dotąd niepraktykowana w konkursach kreatywnych strategia, która dobrze się sprawdziła, a sam konkurs wiele na tym zyskał” – powiedział Łukasz Słotwiński, jeden z jurorów tegorocznej edycji, Creative Director, Canal+/nc+.
Konkurs Timecode AKCJA ANIMACJA 2017 wygrali: Paulina Bertolassi i Oleksander Shumko, za animacje dla marki URSUS:
Nagrodzona praca jest dobrą odpowiedzią na założenia konkursu. Animacja buduje spójny i osadzony w realiach briefu przekaz. To przyciągająca uwagę historia podana w estetycznie ciekawej, lekkiej formie. Dodatkowo praca prezentuje bardzo nowoczesne podejście do dosyć technicznego tematu. Warto też zauważyć, że jej twórcy bardzo dobrze i pomysłowo zaimplementowali otrzymane od jurorów uwagi – powiedział Andrzej Pągowski, przewodniczący Jury.
Partnerzy konkursu przyznali swoje wyróżnienia. Autorzy wybranych prac otrzymali honoraria w wysokości 1 000 zł oraz tablety Wacom.
Prace wyróżnione przez Partnerów konkursu Timecode AKCJA ANIMACJA 2017
Cinema City – autorka Emilia Piekutowska
PKP – autorka Sylwia Dybich
ZeeOne – autorka Anna Gwiazda
SAS Institute – autorka Jolanta Ulewicz
Ursus – autor Marcin Walczuk
Premium Mobile – autor Tomasz Zuzański
Dodatkowo zostały przyznane dwie nagrody pozaregulaminowe. Pierwszą z nich zdobył Rafał Blecharz za pracę wyróżniającą się szczególnymi walorami artystycznymi.
Jury doceniło także Annę Szkałubę za najbardziej kreatywne i nieszablonowe podejście oraz oryginalność.
W pófinale znalazły się także prace Barnaby Mikułowskiego, który jako jedyny wykorzystał technologię 3D, oraz Zuzanny Potockiej.
Partnerzy konkursu: Open Minded Group (współtworzenie strategii i komunikacja projektu), Leniva Fullmetal Agency (identyfikacja wizualna konkursu), Agencja FaceAddicted (prowadzenie profilu konkursu / facebook), Ucho Studio (udźwiękowienie animacji), Shutterstock (udostępnienie bazy grafik oraz muzyki) oraz stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.
Fundatorami nagród są firmy Timecode Film Production, Wacom i Eizo.
Patroni medialni projektu: K MAG, Wirtualna Polska, Radio Kampus, Grafmag.
Więcej na stronie.