Extinction Rebellion to międzynarodowa organizacja, która znana jest przede wszystkim ze swoich niekiedy szokujących działań przeciwko bierności polityków wobec zmian klimatu. Jedną z ich głośniejszych akcji było przemienienie nazw warszawskich ulic, aby zwrócić uwagę na skutki globalnego ocieplenia, echem odbił się również happening aktywistów, w ramach którego zablokowali w Poznaniu trzynaście bankomatów PKO Banku Polskiego.
Tym razem organizacja postanowiła nie pozostać bierna na tegoroczne „święto zakupów”, czyli dobrze wszystkim znany Black Friday. Z tej okazji aktywiści wrocławskiego oddziału Extinction Rebellion przykleili się do witryny sklepu H&M, aby zaprotestować przeciwko przemysłowi odzieżowemu, wyzyskiwaniu ludzi, a także wpływie tej branży na naszą planetę. Nagie ciała protestujących częściowo zasłaniały tabliczki z napisami: „Nie wspieram wyzysku”, „Konsumpcja nas zabija”, „Nie wspieram kapitalizmu”, „Nie opłacam katastrofy” oraz słowami „Wolę być naga / nagi”.
Zobacz również
Protesty Extinction Rebellion odbyły się również w innych polskich miastach. W Warszawie aktywiści przykleili się do szyby jednego z budynków przy ul. Marszałkowskiej, natomiast w Poznaniu zorganizowali happening pod hasłem „Dance czy macabre”, w ramach którego protestujący tańczyli w Starym Browarze, natomiast gdy muzyka ucichła, padli na ziemię, aby zademonstrować „jak to może wyglądać, jeśli przemysł odzieżowy będzie kontynuował swój »business as usual«”.
Polska nie była jedynym krajem, w którym odbyły się protesty Extinction Rebellion – w Szwajcarii oraz Finlandii „wymierali” na głównych ulicach miast, w Hiszpanii i Norwegii przyklejali się do witryn sklepowych, natomiast we Francji protestowali przy paczkomatach Amazona.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
zdjęcie główne: facebook.com/xrwroclaw
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Z okazji tegorocznego święta zakupów nowozelandzka marka Allbirds, zamiast oferować swoim klientom promocje, postanowiła podnieść ceny swoich produktów. Wszystko to z myślą o naszym środowisku.
PS2
Są marki, które z okazji Czarnego Piątku wprowadzają liczne promocje, ale są też i takie, które… podwyższają ceny swoich produktów. A to wszystko po to, by zwrócić uwagę na negatywne dla środowiska skutki związane z tym dniem.