Twórcy internetowi publikują filmy na YouTubie oraz posty w mediach społecznościowych (Instagram, Facebook, Tik Tok), w których przede wszystkim zachęcają swoich widzów do zostania w domu i ograniczenia kontaktów z innymi osobami, tłumacząc, że to jedyny skuteczny sposób na ograniczanie rozprzestrzeniania się wirusa oraz zabezpieczenie siebie i bliskich. W akcję zaangażowali się topowi influencerzy z różnych kategorii tematycznych, między innymi: Blowek, Dominik Rupiński, Sheo, Ziemniak, Malwina Bakalarz, Rafał Gębura, Farell, Remigiusz Maciaszek, AdBuster i wielu innych. Lista youtuberów wciąż się wydłuża.
Zobacz również
Do akcji spontanicznie dołączają również różni celebryci i dziennikarze – na swoich profilach w mediach społecznościowych akcję wspiera m.in. Doda. Z prośbami o pomoc do youtuberów, edukowanie i rozprzestrzenianie rzetelnych informacji wśród swoich widzów zwrócili się też Kancelaria Premiera, Ministerstwo Edukacji czy Ministerstwo Cyfryzacji. Pierwszymi efektami tej współpracy był m.in. wywiad Blowka z Premierem Morawieckim.
Oprócz zaangażowania influencerów, w ramach akcji LTTM przygotował specjalną nakładkę na zdjęcie profilowe na Facebooku, naklejki i filtry na Instagramowe Stories oraz pakiet materiałów informacyjnych na temat profilaktyki, skutecznej samoizolacji i możliwościach pomocy innym. Dzięki temu absolutnie każdy może wziąć udział w akcji #KoronaCizGłowyNieSpadnie i edukować o potrzebie pozostania w domach – do czego LTTM zaprasza i zachęca.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wszyscy twórcy biorący udział w akcji publikują swoje materiały pro bono. Akcję wspiera YouTube
Słuchaj podcastu NowyMarketing