Dzięki nowo wprowadzonej funkcjonalności klienci i użytkownicy Panoramy Firm, której właścicielem jest Eniro Polska, mogą szybko znaleźć najbliższe urządzenie i udzielić pierwszej pomocy poszkodowanemu.
Aby znaleźć najbliższy defibrylator ratujący życie, wystarczy na mapie Panoramy Firm zaznaczyć punkt POI (Punkty Użyteczności Publicznej) o nazwie „defibrylatory”. Oprócz dokładnego adresu i numeru telefonu, przy każdym opisie podana jest informacja o godzinach, w których dany defibrylator jest dostępny. Inną funkcjonalnością dostępną na mapie Panoramy Firm, która pozwala na jak najszybsze dotarcie do punktu z AED jest możliwość wyznaczenia trasy dotarcia do celu.
Zobacz również
„Eniro Polska jest firmą odpowiedzialną społecznie. Od ponad dwudziestu lat zarówno firma, jak i jej pracownicy angażują się w wiele działań i inicjatyw społecznych”. – mówi Bożena Chmielarczyk, Dyrektor Generalny Eniro Polska. „Panorama Firm jest miejscem wyszukiwania lokalnego nie tylko produktów czy usług, ale także szczególnie ważnych społecznie punktów, np. takich w których umieszczone są automatyczne defibrylatory AED. Dlatego też szczególnie naturalnym i ważnym był dla nas udział w projekcie „Ratuj z sercem”. – komentuje Bożena Chmielarczyk. „Udostępniliśmy platformę Panoramy Firm i zaznaczyliśmy na naszych mapach miejsca gdzie znajdują się defibrylatory. Dzięki temu użytkownicy wyszukiwarki, w przypadku zagrożenia życia mogą odnaleźć najbliżej znajdujący się automatyczny defibrylator i w krytycznej sytuacji udzielić komuś pomocy”. – dodaje Bożena Chmielarczyk. „Ratowanie ludzkiego życia to piękna i szczytna idea dlatego postanowiliśmy w pełni zaangażować się w ten projekt”. – podsumowuje Bożena Chmielarczyk, Dyrektor Generalny Eniro Polska.
Program „Ratuj z sercem” to inicjatywa społeczna, której celem jest stworzenie w Polsce Mapy AED, czyli mapy najbliżej zlokalizowanych automatycznych defibrylatorów zewnętrznych. Celem projektu jest także propagowanie idei ratownictwa medycznego ze szczególnym uwzględnieniem powszechnego dostępu do defibrylatorów AED oraz uświadamianie konieczności niesienia pierwszej pomocy.
„Wierzymy, że informowanie i edukowanie społeczeństwa na temat urządzeń AED i pomocy przedmedycznej poprawi poziom bezpieczeństwa w miejscach publicznych. Pamiętajmy, że szanse na przeżycie osoby, u której doszło do zatrzymania akcji serca spadają średnio o 7-10% z każdą minutą. Dlatego tak ważne jest udzielenie pomocy nawet przez osoby, które nie są ratownikami medycznymi. Zautomatyzowanych defibrylatorów AED jest coraz więcej, ale ciągle zbyt mało osób wie gdzie są zlokalizowane i jak ich użyć. Urządzenie jest bardzo proste, po włączeniu wydaje polecenia głosowe wskazując kolejne kroki postępowania”. – mówi Wojciech Rychlik, koordynator projektu Polskiej Mapy AED. „Cieszy nas zaangażowanie firmy Eniro Polska w propagowanie akcji „Ratuj z sercem”. Mam nadzieję, że informacje o tym jak skutecznie ratować, dotrą do tysięcy nowych odbiorców”. – dodaje Wojciech Rychlik, ordynator Oddziału Anestezjologii i Intensywnej Terapii z Nadzorem Kardiologicznym.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Inicjatywa „Ratuj z sercem” prowadzona jest przez zespół osób zajmujących się na co dzień intensywną terapią w stanach zagrożenia życia, pracujących w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym nr 7 SUM „Szpital-Ochojec” im. prof. Leszka Gieca w Katowicach wspieranych przez firmę informatyczną 2KMM i pasjonatów ratownictwa z całego kraju.
Słuchaj podcastu NowyMarketing