Kreatywne przestrzenie cz.5

Kreatywne przestrzenie cz.5
Lepsze biuro wśród bajkowej zieleni czy może to z oceanicznym klimatem? Gdzie na każdej ścianie znajdują się graffiti albo fototapety? Odsłaniamy kolejne kreatywne przestrzenie.
O autorze
4 min czytania 2014-09-08

W pierwszej odsłonie cyklu „Kreatywne przestrzenie” wnętrza swoich siedzib zaprezentowały: wrocławska agencja Lemon Sky, warszawskie: K2 i Autentika, VML Poland z Krakowa, Grupa Nokaut z Gdyni i Grupa Allegro z Poznania. W drugiej pokazaliśmy jak wygląda warszawskie biuro DDB, białostockie Infinity Group, krakowskie Grupy Adweb, bielsko-bialskie OX Media, gliwickie Positive Power i rzeszowskie Ideo. W trzeciej przedstawiliśmy warszawskie, wrocławskie i krakowskie biura Google Polska, gliwickie Chilid, XSolve i Future Processing oraz lubelskie Trzask! Studio Ożywiania Pomysłów. W czwartej odsłonie, swoje kreacje zaprezentowały Mindshare Polska, Positionly i IAI S.A..

Tym razem pokazujemy kreatywne przestrzenie warszawskich Creative House Media i GoldenSubmarine oraz katowickiego JCommerce.

Warszawa: Creative House Media

Creative House Media to niewielka agencja reklamowa, która z początkiem września wprowadziła się do nowego biura w Warszawie. Pracuje w niej kilka osób, ale zakres działania CHM ciągle się poszerza, dlatego przestrzeń biurowa musiała odpowiedzieć na rosnące potrzeby – niewielka, lecz z potencjałem, inspirująca i wspierająca kreatywność. Doskonałe miejsce znalazło się w spokojnej części Anina, wśród bajkowej zieleni, wystarczająco daleko od zgiełku centrum.

Mocny kolor firmowy wymagał odpowiedniego towarzystwa. Czarno-biała aranżacja uzupełniona intensywnością grynszpanu nadała przestrzeni charakteru i świeżości, jednocześnie powiększając optycznie wnętrze.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Układ biurek sprzyja współpracy, a przy tym pozwolił zaoszczędzić sporo miejsca. W centrum wisi czarno-biały autorski plakat. Niezwykle ważnym elementem wnętrza są spore przesuwne drzwi prowadzące na taras zapewniające dużo światła we wnętrzu.

Warszawa: GoldenSubmarine

„Oceaniczne” elementy wyposażenia wnętrza, nawiązujące do nazwy firmy oraz jej filozofii, występują głównie na specjalnie zaprojektowanych fototapetach, w „spikselowanych” napisach alfabetem Morse’a oraz drobnych dekoracjach. Kody kolorystyczne, zastosowane w projekcie, nawiązują do nadmorskiego wschodu i zachodu słońca, różnych tonacji nieba i wody oraz typograficznej czerni i bieli.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Odcienie lazurowego, turkusowego i granatowego symbolizują interaktywny ocean nieograniczonych możliwości – Internet, naszą przestrzeń działania.

Ściany ożywione fototapetami pełnią nie tylko funkcję dekoracyjną. Czarno – białe prostokąty to tablice kredowe. W pokoju konferencyjnym do zapisywania „burzy mózgów” użyto farby ceramicznej, umożliwiającej pisanie po białej powierzchni specjalnymi pisakami.

Dekoracje drzwi nawiązują do wewnętrznego kodu, jaki panuje na pokładzie GoldenSubmarine. Kolory nawiązują do oznaczeń w systemie Pantone. Co kryje się pod numerami, odnaleźć łatwo w  odpowiedziach protokołu HTTP. Nazwy zaś… to już temat na zupełnie inny artykuł 🙂

Katowice: JCommerce

Firma JCommerce to nowoczesna firma IT z Katowic, istniejąca na rynku już od 2005 roku. Tutaj swoje miejsce znajdzie młody pasjonat IT realizujący staż, programista Java, .NET, PHP, specjalista Business Intelligence, konsultant MS DAX, administrator, handlowiec, energiczny HR’owiec albo otwarty na wyzwania marketingowiec.

W JCommerce ważny jest przede wszystkim pracownik. Dlatego firma nieustannie dba o komfort pracy, a każdy element nowych powierzchni biurowych został zaprojektowany tak, by pozytywnie wpływał na samopoczucie pracowników. Siedziba główna to miejsce pracy ponad 80 specjalistów z różnych technologii oraz około 20 osób z działu HR, Sprzedaży, Administracji i Marketingu. Przy aranżacji wnętrza podkreślono synergię regionu i nowoczesności m.in. w elementach wystroju, fototapetach i zdjęciach. Co więcej, w każdym pokoju powstało graffiti, inspirowane pomysłami pracowników, wykonane przez śląską grupę artystów NIETAK. Dzięki temu w biurze dostrzega się indywidualny charakter każdego wnętrza.

 

Pracownicy JCommerce mają do swojej dyspozycji, oprócz przestronnych pomieszczeń biurowych, cztery sale konferencyjne: FEEL POWER, BE FREE, THINK i CREATE, którym charakter nadają zdjęcia fotograf Doroty Zyguły-Siemieńskiej. Salka FEEL POWER, utrzymana w kolorze żółtym, z fototapetą zabytkowej Elektrociepłowni Szombierki Bytom, jest dawką dużej porcji energii. Drugi meeting room to niebiesko-szare wnętrze z przestrzennym ujęciem katowickiej Wieży Spadochronowej – jedynej wieży spadochronowej zachowanej w Polsce. Będąc legendarnym punktem obrony Katowic w okresie wojny, oddaje pożądany stan ducha – BE FREE.  THINK – to hasło które krzyczy z muralu jednej ze śląskich kamienic, a przesłania tej nazwy nie trzeba tłumaczyć. Czwarta, największa salka, prezentuje graffiti będące kompozycją elementów, charakteryzujących specyfikę JCommerce, klientów firmy i zrealizowane projekty. I tak, mniej lub bardziej groźny lew to ING Bank Śląski, człowiek w pilotce, to symbol pasji pracowników, a palma to symbol miasta Rzeszów, w którym znajduje się jedna z filii firmy. Dodatkowo, jedna ze ścian salki pokryta jest farbą tablicową i dzięki temu pracownicy na bieżąco mogą dać upust swoim kreatywnym pomysłom. Salki zlokalizowane są wzdłuż jednego korytarza, swoim zamysłem tworzą kompozycyjną całość będącą mottem: FEEL POWER w trakcie realizacji projektu, nie daj się przykuć do biura i zawsze BE FREE, THINK nad nowymi pomysłami i ciągle CREATE coś nowego.

 

Miejscem, gdzie pracownicy mogą zebrać myśli, rozłożyć się na wygodnej kanapie i wpatrywać w zieleń śląskiego lasu jest Focus Room. Natomiast, gdy rozpiera ich energia, swoje emocje mogą wyrazić w Fun Room’ie grając na Xbox i w piłkarzyki. W centrum Fun Roomu bije też serce miasta – neon, będący symbolem Katowic. JPeople swoje baterie doładowują również w firmowej kuchni – sokowirówka oraz cotygodniowa świeża dostawa owoców i warzyw do firmy okazała się bardzo trafioną inicjatywą.

Pracownicy JCommerce są bardzo aktywni fizycznie, ochoczo biorą udział w akcjach sportowych, w które angażuje się firma, dlatego dbają o sprawność fizyczną nawet w drodze do pracy. Dla wszystkich miłośników dwóch kółek do dyspozycji są miejsca parkingowe dla rowerów oraz łazienka z kabiną prysznicową. A w przerwach od pracy, w trosce o zdrowy kręgosłup, można zrelaksować się na workach SAKO i dużych piłkach gimnastycznych. Dodatkowo w sezonie letnim firma zaopatrzyła się w leżaki firmowe, które są wystawione przed budynkiem. Przy kolejnej rozbudowie przestrzeni biurowej planowane jest powstanie miejsca do wspinaczki, mini siłowni oraz tarasu letniego.

Wszystkie elementy biura JCommerce to kombinacja kreatywności, dobrego nastawienia, pozytywnego zwariowania, dbałości o szczegóły oraz perspektywicznego spojrzenia. Zapraszamy na wirtualny spacer po JCommerce, by na własne oczy przekonać się, że praca może być przyjemnością.