TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„Kreatywność sprzedaje”: YES – „Jestem kobietą” [PODCAST]

„Kreatywność sprzedaje”: YES – „Jestem kobietą” [PODCAST]
W ramach cyklu „Kreatywność sprzedaje" przybliżamy kampanie nagrodzone w konkursach SAR: KTR, Innovation oraz Effie 2023. Tym razem o kampanii „Jestem kobietą" rozmawiamy z Justyną Lach, dyrektorką marketingu w YES Biżuteria.
O autorze
2 min czytania 2024-05-27

>>> Pozostałe części cyklu przeczytasz tutaj

Wyniki konkursów Innovation, KTR oraz Effie pokazują, że bardzo często kampanie nagradzane za wyniki biznesowe, były wcześniej doceniane za kreatywność i innowacyjność. O takich akcjach rozmawiamy w cyklu „Kreatywność sprzedaje”. Tym razem zadaliśmy kilka pytań Justynie Lach, dyrektorce marketingu w YES Biżuteria, która opowiedziała o kampanii „Jestem kobietą”. 

Bogaty i wystawny czy realistyczny świat kobiet?

Marki biżuteryjne często ukazują kobiety w swoich reklamach jako eleganckie, bogate i szczęśliwe. YES postanowiło zdystansować się od takiego wizerunku i pójść w swoją stronę.

– Przyszliśmy do agencji z własną strategią, która zakładała, że będziemy buntować się przeciwko wizerunkowi kobiet, które są zazwyczaj przedstawiane w reklamach naszej kategorii, ponieważ jesteśmy przekonani, że ten wizerunek jest bardzo uproszczony, bardzo często nieprawdziwy i często też krzywdzący dla kobiet. W naszym DNA jest to, że chcemy mówić o kobietach w sposób inkluzywny, równościowy, wspierający. Chcemy im dodawać siły i namawiać do tego, żeby kobiety pokazywały swoją siłę. To był dla nas punkt wyjścia przy tworzeniu kreatywnych scenariuszy reklam – mówi Justyna Lach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pozycjonowanie na lata

Zapytaliśmy także naszą rozmówczynię o to, czy miałaby dobre rady dla marek, które chciałyby zbudować swoje pozycjonowanie nie na chwilę, ale na lata.

– To dosyć trudna kwestia. Wydaje mi się, że najczęstszym błędem, jaki popełniają marki jest szukanie pozycjonowania trochę na siłę. To bardzo dobrze widać w przypadku marek, w których pozycjonowanie jest nieco sztucznie doklejone do brandu. Natomiast z mojej perspektywy, kluczem do sukcesu jest wybranie takiego pozycjonowania, które na każdym poziomie jest spójne z marką, po prostu wynika z jej charakteru, przekonań i z tego, czym rzeczywiście ta marka się zajmuje. My nie zajmujemy się ekologią, chociaż jest to bardzo w trendzie. Nie zajmujemy się zwierzętami, chociaż pewnie wiele osób porusza takie tematy. Jednak jest to odległe od tego, kim jesteśmy. Kiedy myśleliśmy o nowym pozycjonowaniu to spojrzeliśmy w głąb siebie. Tworzymy produkty dla kobiet. Nasza firma jest założona przez kobietę. 80% osób, które pracują w naszej organizacji to są kobiety. Bardzo poruszają nas sprawy związane z kobietami, więc ta kobiecość i ta walka o lepszy świat dla kobiet była czymś bardzo dla nas naturalnym. To nie było pozycjonowanie wymyślone, tylko to było nazwanie tego, co jest wewnątrz organizacji – odpowiada Justyna Lach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Posłuchaj całej rozmowy na Spotify:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS „Kreatywność sprzedaje”: OLX – „Zmień pracę na dobre”

W ramach cyklu „Kreatywność sprzedaje” przybliżamy kampanie nagrodzone w konkursach SAR: KTR, Innovation oraz Effie 2023. Tym razem o kampanii „Zmień pracę na dobre” rozmawiamy z Łukaszem Borowiczem, Commercial Activity Managerem w OLX.