Standardy korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Standardy korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI przez agencje i marki? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach?

DOŁĄCZAM DO Q&A

„Kreatywność sprzedaje”: YES – „Jestem kobietą” [PODCAST]

„Kreatywność sprzedaje”: YES – „Jestem kobietą” [PODCAST]
W ramach cyklu „Kreatywność sprzedaje" przybliżamy kampanie nagrodzone w konkursach SAR: KTR, Innovation oraz Effie 2023. Tym razem o kampanii „Jestem kobietą" rozmawiamy z Justyną Lach, dyrektorką marketingu w YES Biżuteria.
O autorze
2 min czytania 2024-05-27

>>> Pozostałe części cyklu przeczytasz tutaj

Wyniki konkursów Innovation, KTR oraz Effie pokazują, że bardzo często kampanie nagradzane za wyniki biznesowe, były wcześniej doceniane za kreatywność i innowacyjność. O takich akcjach rozmawiamy w cyklu „Kreatywność sprzedaje”. Tym razem zadaliśmy kilka pytań Justynie Lach, dyrektorce marketingu w YES Biżuteria, która opowiedziała o kampanii „Jestem kobietą”. 

Bogaty i wystawny czy realistyczny świat kobiet?

Marki biżuteryjne często ukazują kobiety w swoich reklamach jako eleganckie, bogate i szczęśliwe. YES postanowiło zdystansować się od takiego wizerunku i pójść w swoją stronę.

– Przyszliśmy do agencji z własną strategią, która zakładała, że będziemy buntować się przeciwko wizerunkowi kobiet, które są zazwyczaj przedstawiane w reklamach naszej kategorii, ponieważ jesteśmy przekonani, że ten wizerunek jest bardzo uproszczony, bardzo często nieprawdziwy i często też krzywdzący dla kobiet. W naszym DNA jest to, że chcemy mówić o kobietach w sposób inkluzywny, równościowy, wspierający. Chcemy im dodawać siły i namawiać do tego, żeby kobiety pokazywały swoją siłę. To był dla nas punkt wyjścia przy tworzeniu kreatywnych scenariuszy reklam – mówi Justyna Lach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pozycjonowanie na lata

Zapytaliśmy także naszą rozmówczynię o to, czy miałaby dobre rady dla marek, które chciałyby zbudować swoje pozycjonowanie nie na chwilę, ale na lata.

– To dosyć trudna kwestia. Wydaje mi się, że najczęstszym błędem, jaki popełniają marki jest szukanie pozycjonowania trochę na siłę. To bardzo dobrze widać w przypadku marek, w których pozycjonowanie jest nieco sztucznie doklejone do brandu. Natomiast z mojej perspektywy, kluczem do sukcesu jest wybranie takiego pozycjonowania, które na każdym poziomie jest spójne z marką, po prostu wynika z jej charakteru, przekonań i z tego, czym rzeczywiście ta marka się zajmuje. My nie zajmujemy się ekologią, chociaż jest to bardzo w trendzie. Nie zajmujemy się zwierzętami, chociaż pewnie wiele osób porusza takie tematy. Jednak jest to odległe od tego, kim jesteśmy. Kiedy myśleliśmy o nowym pozycjonowaniu to spojrzeliśmy w głąb siebie. Tworzymy produkty dla kobiet. Nasza firma jest założona przez kobietę. 80% osób, które pracują w naszej organizacji to są kobiety. Bardzo poruszają nas sprawy związane z kobietami, więc ta kobiecość i ta walka o lepszy świat dla kobiet była czymś bardzo dla nas naturalnym. To nie było pozycjonowanie wymyślone, tylko to było nazwanie tego, co jest wewnątrz organizacji – odpowiada Justyna Lach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Posłuchaj całej rozmowy na Spotify:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS „Kreatywność sprzedaje”: OLX – „Zmień pracę na dobre”

W ramach cyklu „Kreatywność sprzedaje” przybliżamy kampanie nagrodzone w konkursach SAR: KTR, Innovation oraz Effie 2023. Tym razem o kampanii „Zmień pracę na dobre” rozmawiamy z Łukaszem Borowiczem, Commercial Activity Managerem w OLX.