Kręcąca kilometry od 2012 roku kampania społeczna pomogła zaoszczędzić Polakom nawet 120 milionów złotych. Takie pieniądze wydaliby uczestnicy kampanii, gdyby poruszali się nie na dwóch, a na czterech kółkach. Efektem dotychczasowych kampanii jest ponad 1300 stojaków rowerowych w całej Polsce oraz serwis internetowy Rowerowa Polska, który pozwala między innymi analizować natężenie ruchu w poszczególnych miastach. W tym roku informacje będą wzbogacone o monitoring jakości powietrza.
– Chcemy mocno uświadamiać Polakom, że każdy przejechany przez nich na rowerze kilometr, służy zdrowiu ludzi oraz naszej planety. Będziemy więc łączyć w harmonijną całość edukację ekologiczną i motywację do rowerowych aktywności – opisuje Krzysztof Śpiewek, członek Zarządu Fundacji Allegro All For Planet.
Zobacz również
Kampania pokazuje, że każdy z nas może mieć wpływ na poprawę jakości powietrza w Polsce. Wystarczy, że wsiądzie na rower ze swoją ulubioną aplikacją mobilną i będzie kręcić jak najwięcej kilometrów. Wszyscy użytkownicy na bieżąco mogą śledzić, jak ich aktywności wpływają na środowisko naturalne czy własne zdrowie. A przy okazji zdobyć szansę na nagrody indywidualne. Motywacją do rowerowej rywalizacji będzie również ranking miast, który wyłoni najbardziej rowerowe miasto w Polsce oraz te miejscowości, które otrzymają nagrodę specjalną w postaci czujników jakości powietrza.
W 8. edycji kampanii 2019, czujnikami nagrodzonych zostanie 50 miast. Czujniki, które trafią do zwycięzców, będą działać w ramach open data, a więc ich pomiary dostępne będą online dla mieszkańców, w popularnych aplikacjach. Dodatkowo, wszystkie czujniki zostaną zintegrowane z serwisem Rowerowa Polska, by umożliwić rowerzystom bieżącą kontrolę jakości powietrza w ich miastach. Fundacja Allegro All For Planet, w ramach swojej kampanii, zaangażuje się także w promocję Światowego Dnia Roweru, który przypada 3 czerwca. I będzie zachęcać, by jak najczęściej korzystać z roweru jako codziennego środka transportu. To nowe święto, zainicjowane rok temu rezolucją ONZ, którego pomysłodawcą był polski naukowiec.
Kampania Kręć Kilometry 2019 potrwa do końca września. W jej trakcie, Fundacja Allegro All For Planet propagować będzie wiele ekologicznych aktywności. Tylko w ubiegłym roku brało w niej udział ponad 220 tysięcy osób, a w rankingu miast zgłoszonych było ponad 1100 miast i gmin. Wszystkie informacje o kampanii dostępne znajdują się na stronie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Dzięki współpracy z ZDM i partnerami naukowymi firma Skanska zbudowała przy Rondzie Daszyńskiego chodnik, który redukuje szkodliwe substancje z powietrza.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Konkurs na czujniki jakości powietrza, billboard pochłaniający smog w Warszawie, bieg w maskach AirRun w Krakowie i wsparcie dla spirometrycznych badań płuc w całej Polsce – to główne elementy drugiej odsłony kampanii „Wiem, czym oddycham” Avivy.
PS2
W trosce o zdrowszą przyszłość znani Polacy zaangażowali się w kampanię antysmogową „Pierwsza Doba bez Smogu”, której organizatorami której są Global Compact Network Poland oraz Grupa Walk. Akcja ma być impulsem do wzbudzenia zainteresowania i działania.
PS3
Mysłowice, Jarosław, Turek, Głogów czy Starogard Gdański – to tylko kilka z 50 miejscowości, w których eurobank zainstalował kolejne czujniki smogu w swoich placówkach w ramach 2. edycji kampanii #BezSmogu, mającej na celu walkę ze smogiem.
PS4
W ramach kampanii „Mogę! #ZatrzymaćSMOG”, realizowanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, na ulice Katowic wyjechał wyjątkowy, antysmogowy tramwaj.