W jaki sposób budujecie swój wizerunek, jakie działania wizerunkowe podejmujecie?
Najważniejsza jest strategia i wynikające z niej pozycjonowanie centrum. W tym roku postanowiliśmy zweryfikować naszą strategię, przygotować się na nadchodzące wyzwania i zredefiniować pozycjonowanie centrum. Przeprowadziliśmy głębokie analizy otoczenia konkurencyjnego, naszych słabych i mocnych stron, trendów na rynku centrów handlowych. Postanowiliśmy, że Blue City, miedzy innymi z racji swojej bogatej oferty dla dzieci, powinno stać się wkrótce preferowanym miejscem dla rodzin w Warszawie i ulubionym centrum handlowym dzieci. Stąd nasza nowa strategia komunikacji, oparta na nowej linii kreatywnej. Wszystkie działania podporządkowujemy naszej strategii: od doboru najemców, selekcji wydarzeń specjalnych, do sposobu ich komunikacji.
Na jakich działaniach marketingowych się skupiacie i dlaczego? Na które działania przeznaczacie najwięcej budżetu?
Przede wszystkim realizujemy najwięcej w Warszawie, bo około siedemdziesięciu wydarzeń specjalnych w roku. Każde wydarzenie komunikowane jest za pomocą osobnej kampanii w mediach, każda kampania ma swój osobny key visual, wszystkie jednak bazują na wspólnej platformie komunikacyjnej „Kalejdoskop wrażeń”. Bardzo dbamy o spójność komunikacji i o jej rozpoznawalność.
Zobacz również
Czy współpracujecie/prowadzicie wspólne działania marketingowe z innymi centrami handlowymi?
Kiedyś podejmowaliśmy próby konsolidacji branży wokół projektów badań syndykatowych. Obecnie współpracujemy w ramach izb handlowych. Bezpośredniej współpracy pomiędzy centrami handlowymi różnych właścicieli w zasadzie na rynku warszawskim nie ma.
Jak na Wasz marketing wpływają nowe technologie? Planujecie wdrożenie jakiś nowych rozwiązań?
Jako jedni z pierwszych wdrażaliśmy nowe technologie: dotykowe mapy interaktywne, system digital signage, rozwiązania komunikacyjne i nawigacyjne oparte na e-beaconach. Powiesiliśmy na szybie windy 13 metrowej wysokości ekran LED. Od niedawna działa u nas system marketing automation, który usprawnia zarządzanie kampaniami reklamowymi i wiedzą o klientach.
Wasza przestrzeń jest wykorzystywana w działaniach marketingowych innych marek. Jakie możliwości oferujecie w ramach takiej współpracy? Często się ona zdarza?
Centrum handlowe jest nie tylko agregatorem zbierającym pod jednym dachem sklepy i punkty usługowe, ale też medium reklamowym. Udostępniamy firmom zewnętrznym powierzchnię pod wynajem na imprezy i stoiska promocyjne oraz nośniki reklamowe na potrzeby kampanii. Przychody z tego typu sprzedaży rosną z roku na rok. Czasami współpracujemy z markami zewnętrznymi przy organizacji wspólnych wydarzeń.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Czym staracie się przyciągnąć marki do współpracy?
Blue City ma najładniejszy event court w Warszawie, który wspaniale nadaje się do promocji marek i produktów. Odwiedza nas prawie 9 milionów gości rocznie, jako medium reklamowe mamy więc pokaźny zasięg. Jesteśmy bardzo otwarci na wszystkie formy współpracy i zawsze chętnie rozmawiamy o niestandardowych akcjach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co Blue City wyróżnia na tle innych galerii handlowych?
Na pewno w sensie fizycznym wyróżnia nas nietypowa architektura – 7 kondygnacji i niespotykanej wysokości atrium z głównym placem w środku centrum. Mamy najszerszą ofertę niestandardowej rozrywki i najbardziej rozbudowana ofertę dla dzieci w mieście. Jesteśmy zawsze gotowi na dialog z najemcami i markami zewnętrznymi.
Jakie macie plany na rozwój w najbliższym czasie?
W tym roku otwierają się dwa nowe punkty rozrywkowe w naszym centrum. W przyszłym roku wybudujemy i otworzymy wielosalowe kino. Mamy w planach spektakularne wydarzenia dla dzieci przez cały rok. Na pewno będzie się dużo działo.
O rozmówcy:
Krzysztof Sajnóg
Dyrektor Marketingu Centrum Handlowego Blue City