Pierwsza odsłona gry w kapsle związana jest z wyścigiem Tour de France i trwa od 5 do 21 lipca. Aby zdobyć nagrodę, należy pokonać trasy konkursowe w jak najmniejszej liczbie ruchów kapsla. Przewidziane zostały także nagrody dla pozostałych miejsc na podium.
– W grze w kapsle chcieliśmy oddać ducha walki z tras wyścigów kolarskich. Jednocześnie zależało nam na zaangażowaniu fanów w kultową zabawę, która dla wielu kojarzy się z czasami dzieciństwa – podkreśla Radek Jaworski, szef działu komunikacji Eurosport Polska.
Zobacz również
Gra w kapsle jest kolejną aplikacją Eurosportu, która wykorzystuje social tv. W trakcie transmisji z wyścigów kolarskich komentatorzy będą zadawać pytania. Za udzielenie poprawnej odpowiedzi w aplikacji gracz otrzyma bonus, który zwiększy jego szansę na wygraną. Metoda zdobywania dodatkowych punktów komunikowana będzie także na profilu Eurosportu na Facebooku. Przez pierwsze cztery dni z aplikacji skorzystało 4454 użytkowników, średni czas spędzony przez użytkownika w aplikacji to 11 minut.
Za stworzenie aplikacji odpowiada agencja faceADDICTED, która została szczególnie wysoko oceniona przez Klientów w kategorii znajomości kategorii produktowej i sytuacji rynkowej oraz skuteczności prowadzonych projektów (Raport Specjalny MMP Agencje Interaktywne 2013).
– Celem wprowadzenia rozwiązania social tv jest przyciągnięcie przed telewizory jak największej liczby fanów marki, ale i odwrotnie – widzów kanału do Facebooka. Zależy nam na przeniesieniu aktywności telewidzów do Internetu i zaangażowania w grę – wyjaśnia Anna Robotycka, Managing Partner faceADDICTED.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Druga odsłona konkursu będzie związana z Vuelta a Espana i potrwa od 24 sierpnia do 15 września. Trzeci etap dotyczyć będzie natomiast wyścigu Dookoła Pekinu w październiku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing