TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Lądowanie na księżycu oraz medialne manipulacje. Niesamowity polski projekt na Instagramie

Lądowanie na księżycu oraz medialne manipulacje. Niesamowity polski projekt na Instagramie
@jacktorrancetrip to ciekawy przykład tego, w jaki sposób używać social mediów do opowiadania wielowarstwowych filmowych narracji. To projekt narracyjny na Instagramie, i zarazem labirynt łączący film z retro futurystycznym designem oraz innowacyjnym interface.
O autorze
1 min czytania 2018-06-19

Autorzy projektu – duet reżyserski The Kissinger Twins, czyli Dawid Marcinkowski i Kasia Kifert, mówią, że jego historia sięga roku 2013, gdy zdobylii nagrodę Webby Awards za projekt transmedialny „The Trip” z muzyką Andrzeja Smolika.

@jacktorrancetrip zainspirowany był prawdziwym wydarzeniem. W trakcie wakacji i na Samoa twórcy projektu spotkali Jacka Torrance, 80 letniego reżysera, który twierdził, że lądowanie na księżycu to mistyfikacja, za którą stał on sam. Rozmowa z nim była na tyle inspirująca, że postanowili zrobić w oparciu o nią projekt. Lądowanie na księżycu oraz medialne manipulacje tamtej epoki zestawione zostają z masową inwigilacją doby internetu. Jack Torrance stał się bohaterem idealnie pasującym do epoki post-prawdy.


Zobacz grafikę w większym rozmiarze

Interesuje nas to, w jakim stopniu ograniczenia platformy zestawione z rosnącą liczbą oferowanych funkcji mogą zostać kreatywnie wykorzystane do opowiadania historii. Dużo pracowaliśmy ostatnio w VR, to fantastyczne medium, ale w pewnym momencie poczuliśmy potrzebę zrealizowania czegoś prostszego z minimalnym nakładem technologii – stąd Instagram.” – komentują wybór platformy autorzy projektu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Podczas trwania zimowych Igrzysk Olimpijskich, Toyota uruchomiła specjalne konto na Instagramie @SeeLikeMenna, które zabiera ludzi w świat widziany oczami 18-letniej brytyjskiej paraolimpijki Menny Fitzpatrick.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

@SeeLikeMenna zostało zaprojektowane w taki sposób, aby pokazać, że rywalizacja na Igrzyskach Paraolimpijskich nie jest łatwa. Filtr osłabienia wzroku powstał we współpracy z Fitzpatrick i jej widzącym przewodnikiem, Jennifer Kehoe. Przy realizacji pomagał Królewski Instytut dla Niewidomych w Londynie i zespół konsultantów okulistycznych, aby przekazać percepcję świata jak najdokładniej.

PS2

IGersi mają obecnie największe pole oddziaływania i doskonale wykorzystało to WWF. Do współpracy zaprosili 9 influencerów podróżniczych, którzy zrobili zdjęcia – piękne góry, plaża, rafa koralowa… Jak się okazuje to nie wszystko. Zdjęcia pokazują miejsce nie tylko „przed”, ale i „po”…