Międzynarodowa organizacja non-profit Slow Food we współpracy z Grupą Lavazza ogłasza zawiązanie nowej inicjatywy: Slow Food Coffee Coalition. Organizacje te współpracują ze sobą od połowy lat 90., dzieląc się pomysłami i realizując wspólne projekty. Rozpoczęte właśnie przedsięwzięcie ma na celu zjednoczenie wszystkich uczestników łańcucha dostaw kawy, od plantatorów do palarni, dystrybutorów i konsumentów, połączonych miłością do napoju i pragnieniem dobrej, czystej i uczciwej kawy dla wszystkich.
Ogłoszenie tej inicjatywy w Turynie w Światowy Dzień Ziemi jest jednym z wydarzeń kończących niezwykłe ostatnie sześć miesięcy trwania Terra Madre Salone del Gusto. Celem sieci jest poprawa relacji między rolnikami a konsumentami, wzmocnienie pierwszego i najbardziej kruchego ogniwa w łańcuchu oraz promowanie świadomej konsumpcji wśród tych, którzy kupują ją na co dzień.
Zobacz również
– Ta koalicja jest odpowiedzią na kryzys, w którym żyjemy i który głośno domaga się poważnej zmiany. Jest to konkretny przykład ekologicznej transformacji i jako taki wymaga świadomego zaangażowania wszystkich, którzy muszą tę zmianę uwewnętrznić i zrealizować, od dbających o krzewy kawy po tych, którzy delektują się napojem w filiżance. Musimy przejść od społeczeństwa opartego na konkurencyjności do opartego na współpracy, a ten łańcuch partnerów, którzy komunikują się na wszystkich poziomach będzie w stanie to doskonale reprezentować. Aby doszło do prawdziwej transformacji ekologicznej, konieczne jest stworzenie świadomości i generowanie wspólnej wiedzy w tej społeczności. W tym celu konieczne jest przygotowanie się do sprostania wyzwaniom przyszłości za pomocą narzędzi, takich jak sojusze, związki i współprace – skomentował Carlo Petrini, prezes Slow Food.
– W koncepcji założycieli Slow Food Coffee Coalition istnieje założenie odpowiedzialności oraz podziału praw i obowiązków. Wszyscy aktorzy w świecie kawy zostaną wezwani do wzięcia udziału w tym wymagającym i innowacyjnym modelu. Będzie to otwarta grupa robocza, której znaczenie będzie coraz bardziej widoczne w złożonym łańcuchu dostaw, takim jak ten dotyczący produkcji kawy – powiedział Giuseppe Lavazza, wiceprezes Grupy Lavazza.
Koalicja Slow Food Coffee będzie koordynowana przez Emanuele Dughera, który do tej pory zajmował się projektami organizacji Slow Food w Afryce oraz na Środkowym Wschodzie.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Koalicja Slow Food Coffee zaprasza wszystkich uczestników łańcucha dostaw i dystrybucji, którzy są zainteresowani kawą, do podpisania manifestu, aby razem mogli pracować nad zapewnieniem dobrego, czystego i sprawiedliwego produktu, którym będą mogli się wspólnie cieszyć. Jest to globalna sieć wierząca w ochronę środowiska oraz podstawowych praw człowieka i pracy, przejrzystość i identyfikowalność, edukację i prawo do przyjemności. Wartości te uczyniła kamieniami węgielnymi nowej ścieżki, którą zamierza podążać. Każdy z nas może zdecydować się na dołączenie do koalicji, wysłuchanie, naukę i wymianę pomysłów oraz dobrych praktyk.
Słuchaj podcastu NowyMarketing