Lego x Hermès, czyli nie ufaj wszystkiemu, co widzisz

Lego x Hermès, czyli nie ufaj wszystkiemu, co widzisz
Miłośnicy mody zacierają ręce. Hermès i Lego stworzyły wyjątkową kampanię promującą nową wersję legendarnego modelu torebek Birkin. Okazuje się jednak, że rozpowszechnione w sieci materiały to… jedynie eksperyment z wykorzystaniem AI.
O autorze
2 min czytania 2023-11-30

fot. LinkedIn

Fashioniści oszaleją na punkcie tej współpracy. Legendarny producent klocków — Lego, podjął współpracę z jedną z topowych marek modowych — Hermès. I wszystko byłoby jak w bajce, gdyby nie to, że… kampania to fake.

Na portalu LinkedIn pojawił się post w całości poświęcony połączeniu sił marki Hermès i Lego. Efektem tej szalonej współpracy miał być model doskonale znanej torebki Birkin wykonany właśnie z kolorowych klocków. Post opatrzony został grafiką prezentującą rezultaty kooperacji przemysłu modowego i zabawkarskiego. Jest tylko jedno “ALE”.

Źródło: LinkedIn

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

AI kreuje (sztuczną) rzeczywistość

Autor posta, który w ciągu niespełna doby zdobył prawie 3 tys. reakcji i 140 komentarzy, Andrew Dobbie, CEO i założyciel MadeBrave zauważa, że liczba fałszywych kampanii reklamowych mających na celu jedynie wzrost zainteresowania wśród internautów gwałtownie wzrosła w ciągu ostatniego roku.

— [Takie zabiegi] umożliwiają także udostępnianie treści w mediach społecznościowych, co zwykle skutkuje masową dystrybucją, oznacza większe zainteresowanie Twoją marką znacznie mniejszym kosztem. I chociaż firma Lego sama nie stworzyła tej kampanii, ciekawie było zobaczyć, jak szybko internet uwierzy, że jest prawdziwa — dodaje Dobbie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tylko na TikToku hasztag #legobirkin zgromadził już ponad 61,2 tys. obserwujących i milion polubień. To jednak niepierwszy raz, kiedy sztuczna inteligencja przejmuje obowiązki zespołu marketingowego i sprawia, że tworzone przy jej zastosowaniu posty zdobywają zawrotne zasięgi.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

AI nie taka idealna, czyli o kradzieżach dorobku

Niestety, wykorzystanie sztucznej inteligencji nie zawsze przynosi zamierzone, pozytywne efekty. Im bardziej technologia wkracza w nasze życie, tym częściej słyszy się o związanych z tym nadużyciach. Przykładów nie trzeba szukać daleko, bo zaledwie w październiku br. świat obiegła informacja o proteście Nowojorskiej Gildii Pisarzy przeciwko udostępnianiu ich twórczości oprogramowaniom typu open-source. Fragmenty książek m.in. Johna Grishama i George’a R.R. Martina zostały wykorzystane do treningu ChataGPT.

Zdarza się jednak, że AI pozwala na wykreowanie znacznie mniej kontrowersyjnych projektów. Firma produkująca chrupki Doritos wykorzystała na przykład sztuczną inteligencję do stworzenia funkcji niwelującej odgłos chrupania. Niezbędne? Z całą pewnością nie, ale ile frajdy przynosi korzystanie z takich „smaczków” wiedzą tylko ci, którzy mieli taką okazję (lub te rozwiązania wymyślili).

PS Zbierz klocki, zbuduj serce, zapewnij dzieciom niezapomniane święta. LEGO rusza z wyjątkową akcją

Jak co roku, przed świętami Bożego Narodzenia LEGO zaprasza do wspólnego dzielenia się radością i budowania w zgodzie z wyobraźnią. Tym razem w kampanii pod hasłem #BuildToGive chodzi o to, aby stworzyć z kolorowych elementów niepowtarzalne serce. Cel jest naprawdę szczytny!

PS2 Rude loki na torebce, czyli o tym, jak polska artystka stworzyła projekt dla Louis Vuitton

Feminizm wychodzi na ulice? To już od lat, jednak tym razem sytuacja jest szczególna, bowiem dzieje się to przy okazji współpracy pomiędzy Ewą Juszkiewicz — polską artystką o międzynarodowej renomie a marką Louis Vuitton.