fot. Vogue (J. Kriwol)
Na rynek trafił właśnie pierwszy efekt współpracy pomiędzy Ewą Juszkiewicz — polską malarką a kultową marką Louis Vuitton. Prace artystki charakteryzuje „uwspółcześnianie” XIX-wiecznych wizerunków kobiet, na przykład poprzez zasłanianie twarzy kompozycją liści, piór, materiałów, a nawet… grzybów.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Sama Juszkiewicz opisuje swoje prace jako surrealistyczne, dziwne i groteskowe” i tłumaczy, że ich celem jest zaprezentowanie uprzedmiotowiania kobiet w historii i ich pozycji przez wieki. Jasne, a jednocześnie intensywne barwy i wysoki poziom ekspresji to znaki charakterystyczne dla twórczości Juszkiewicz. Po zawrotnej karierze, jaką artystka zrobiła dzięki obrazom, dziś nadszedł czas na przeniesienie prac na damskie torebki.
Źródło: Vogue
Polska malarka w gronie najbardziej obiecujących artystów
Kariera Juszkiwicz rozpoczęła się w 2013 roku, od zwycięstwa na Biennale Malarstwa Bielska Jesień. Następnie przyszedł czas na zaznaczenie obecności w albumie „One Hundred Painters of Tomorrow” wydawnictwa Thames&Hudson i nawiązania współpracy z galerią Gagosian.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
W ten sposób polska malarka znalazła się w jednym rzędzie z Nan Goldin czy Andym Warholem, a ceny jej prac poszybowały do zawrotnego poziomu milionów dolarów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Rude loki na torebce LV
Jak co roku, marka Louis Vuitton zaprosiła do współpracy nad kolekcją artystów z całego świata. Każdy z nich otrzymał niecodzienną możliwość udekorowania modelu torebki Capucines, której nazwa nawiązuje do Rue Neuve-des-Capucines – adresu, pod którym funkcjonował pierwszy butik Louis Vuitton w Paryżu.
Wśród wyróżnionych twórców znalazła się m.in. Ewa Juszkiewicz, a jej feministyczne prace na torebkach będzie można zobaczyć (i nosić) już wkrótce. Warto się jednak spieszyć, bo na półki trafi jedynie 200 sztuk tego ekskluzywnego dodatku.
Juszkiewicz, do przyozdobienia torebki LV, wybrała pracę z 2021 roku pt. „Ginger Locks”. Dodała do niej delikatny sznur pereł, a całość została po raz pierwszy pokazana podczas targów Paris+ par Art Basel, gdzie trafiła na aukcję ekskluzywnych torebek.
fot. Vogue (J. Kriwol)
Oglądaj prace Juszkiewicz w Los Angeles i Warszawie
Komu nie uda się wejść w posiadanie limitowanej torebki z „Ginger Locks”, może cieszyć się twórczością Ewy Juszkiewicz podczas wyjątkowej wystawy jej prac. Od 3 listopada w amerykańskiej Gagosian Beverly Hills oraz Warszawie można podziwiać płótna malarki, której praca pt. „Bez tytułu (za Adolfem Ulrikiem Wertmüller)”, namalowana w 2019 roku, zostanie wystawiona na aukcji domu aukcyjnego Polswiss Art. Szacowana cena? Ponad 2 miliony dolarów!
fot. Vogue (J. Kriwol)
PS Mikroorganizmy podbijają rynek mody
Otwórz szafę i sprawdź, jakie torby, plecaki i teczki w niej znajdziesz. Te wykonane z tworzywa sztucznego? Zamszu? A może skóry naturalnej albo syntetycznej? A gdyby tak do kolekcji móc dodać torbę uszytą ze skóry… stworzonej przez bakterie?
PS2 Polska marak modowa wspiera fundację Rak’n’Roll
Warszawski brand MONICA NERA podejmuje działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i przekazuje ręcznie szyte sukienki na rzecz fundacji Rak’n’Roll.