Lidl i Nałęczowianka razem dla środowiska

Redukcja plastiku stanowi jedno z podstawowych zobowiązań Lidl Polska, który zadeklarował ograniczenie zużycia tego tworzywa o 20% w opakowaniach marek własnych do 2025 r. Od listopada w ofercie dostępna jest butelka wody Nałęczowianka 1I wykonana w 50% z plastiku (R-PET), pochodzącego z recyclingu.
O autorze
1 min czytania 2019-11-25

„Spotkajmy się jeszcze raz!” to hasło, które przyświeca idei recyclingu tworzyw sztucznych. Wspiera ją Nałęczowianka, która wprowadziła na rynek nową butelkę wody o pojemności 1I, wykonaną w 50% z plastiku (R-PET) pochodzącego z recyclingu. Jest to pierwsza taka butelka 1I na rynku. Pozwala to na stworzenie obiegu zamkniętego ponieważ butelka ta w 100% nadaje się do ponownego wykorzystania i może z niej powstać np. kolejna butelka.

– Recycling i tym samym ponowne wykorzystanie naszych produktów to dla nas priorytet. Dokładamy wszelkich starań, aby nasze kolejne produkty spełniały te założenia. Jesteśmy dumni, że udało się stworzyć butelkę o chętnie wybieranej pojemności 1L, której możemy „dać drugie życie”. Wystarczy wrzucić ją do żółtego pojemnika przeznaczonego na odpady z tworzyw sztucznych. Za sprawą współpracy z Lidl Polska, możemy zaproponować naszym konsumentom ten produkt na szeroką skalę – podkreśla Tatiana Szczepaniak, head of marketing, Nestle Polska S.A, Odział Nestle Waters

Butelka wody Nałęczowianka 1L wykonana w 50% z R-PET już jest dostępna we wszystkich sklepach sieci Lidl Polska w ofercie stałej.

– W Lidlu wiemy, że każda plastikowa torba, butelka czy słomka ma znaczenie – gdyż na całym świecie są ich miliardy. Dlatego ograniczamy ilość plastiku w opakowaniach naszych produktów i staramy się wspierać również zewnętrzne inicjatywy, które mają na celu troskę o ekologię. Cieszymy się na współpracę z marką Nałęczowianka. Każdy z nas może mieć realny wpływ na dobro naszej planety, kierując się nim również podczas codziennych wyborów zakupowych – zaznacza Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communication, Lidl Polska

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Sieć Lidl konsekwentnie realizuje przyjęte założenia w walce z plastikiem. Oprócz zobowiązań w odniesieniu do redukcji tego tworzywa, Lidl już ma na koncie wiele osiągnięć w tym zakresie. Do końca 2019 roku sieć zredukuje zużycie plastiku aż o 800 ton , poprzez:

  • 442 tony plastiku mniej dzięki redukcji materiału PET w butelkach wody Saguaro.
  • 217 ton plastiku mniej dzięki stopniowej redukcji materiału, z którego produkowane są opakowaniom mięsa i drobiu.
  • 150 ton plastiku mniej dzięki warzywom i owocom sprzedawanych luzem, bez plastikowej folii – w ramach oferty „Ryneczku Lidla” produkty do niedawna sprzedawane wyłącznie w opakowaniach, takie jak cytryny, pomarańcze, grapefruity, mandarynki, włoszczyzna, pory, buraki, cebule, czosnek, kurkuma, aktualnie, są dostępne bez nich.

Słuchaj podcastu NowyMarketing