Facebookowy profil Lidla bije rekordy popularności. Do tej pory fan page sieci polubiło już ponad pół miliona internautów! To mniej więcej tyle osób, ile mieszka w Poznaniu i tyle, ile bawiło się na ubiegłorocznym Przystanku Woodstock. Fan page sieci Lidl na portalu Facebook jest jednocześnie największym spośród fan page’y wszystkich sieci handlowych… ale Lidl na tym nie poprzestaje. Skupiając się na jak najlepszej komunikacji ze swoimi klientami sieć jest niezwykle aktywna w mediach społecznościowych. Po Facebooku i YouTube nadszedł czas na Pinterest!
O popularności Facebooka nikogo zapewniać nie trzeba. Portal ten zrewolucjonizował Internet, świat mediów i komunikacji międzyludzkiej. Od marca 2012 roku, kiedy to Lidl pojawił się na Facebooku, fanpage sieci polubiło już ponad pół miliona osób! Popularność fanpage’a sieci zaczęła znacząco rosnąć wraz z rozpoczęciem akcji Wielka Noc Okazji dla Facebookowiczów, która miała swój finał na przełomie maja i czerwca 2012 roku. Niemal stutysięczne wówczas grono fanów Lidla na Facebooku głosowało na sklepy, w których następnie sieć zorganizowała wyjątkowe nocne zakupy. Facebookowy profil Lidla jest w tej chwili największym z fanpage’y sieci handlowych obecnych w Polsce i jednocześnie jednym z najpopularniejszych w polskim Internecie. W ogólnym rankingu marek fanpage Lidla pnie się w górę, a liczba fanów stale rośnie. Internauci często wypowiadają się na profilu sieci i są mocno zaangażowani w jej życie. Chętnie uczestniczą w konkursach, korzystają z aplikacji, a także śledzą oferty promocyjne, komentują i oceniają produkty, sklepy i ich obsługę.
Zobacz również
Liczne komentarze internautów na fanpage’u Lidla dają nam wiele satysfakcji, pozwalają polepszać jakość usług i pomagają sprostać oczekiwaniom klientów – mówi Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska. – Lidl aktywnie działa w Internecie i jest otwarty na komunikację z klientami w mediach społecznościowych. Nasz fanpage na Facebooku działa od 26 marca 2012 roku i od samego początku rozwija się bardzo dynamicznie. Świadczą o tym m.in. oceny ekspertów oraz duże zaangażowanie fanów. Pokazała to również akcja Wielka Noc Okazji, która znacznie zwiększyła zainteresowanie profilem Lidla na Facebooku i pokazała jego siłę.
Najbardziej popularne kanały komunikacji, zwłaszcza wśród ludzi młodych, pozwalają na rozwój sieci Lidl poprzez dialog i wzajemne inspirowanie się. Lidl idzie z duchem czasu i jest też obecny na portalu Pinterest – medium zyskującym w Polsce coraz większą popularność – mówi Anna Biskup. Dla wielu to nowość, ale liczba użytkowników Pinterest rośnie z dnia na dzień. Portal ten, nazywany potocznie wirtualną tablicą korkową, to miejsce, w którym „przypinamy” interesujące nas zdjęcia lub klipy video. Można je grupować, komentować, polubić oraz „przepinać” na swoją tablicę zdjęcia innych. To swoista mapa fascynacji, dająca możliwość dzielenia się inspiracjami. Tablica Lidla obfituje w zdjęcia smakowicie prezentujących się potraw według przepisów Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy, a także w wiele ciekawych inspiracji – nie tylko kulinarnych.
Lidl jest również obecny na popularnym serwisie YouTube. Filmy znajdujące się na kanale sieci Lidl mają już ponad półtora miliona odsłon! Poza stroną lidl.pl, na której znaleźć można informacje o najnowszych promocjach lub wyszukać najbliższy sklep i sprawdzić godziny otwarcia, sieć prowadzi także stronę kuchnialidla.pl, która poświęcona jest gotowaniu. Znajdziemy tam przepisy kulinarne oraz filmy pokazujące jak przygotować potrawy i jak ułatwić sobie gotowanie dzięki różnym trikom. Strona daje możliwość dzielenia się spostrzeżeniami dotyczącymi gotowania, poprzez dołączenie do społeczności Moja Kuchnia Lidla. Znajdziemy tu też informacje o promocjach.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing