Lidl ma ponad 200 tysięcy obserwatorów na Instagramie

Firma od niemal trzech lat systematycznie prowadzi swój kanał na popularnej platformie społecznościowej. W 2018 roku na lidlowym Instagramie wybiło pierwsze 100 tysięcy obserwatorów, dziś po niespełna dwóch latach profil Lidla śledzi już 200 tysięcy użytkowników.
O autorze
1 min czytania 2020-06-09

Instagram to nie tylko źródło inspiracji i rozrywki, ale także narzędzie do komunikacji marki z klientem. Z tej możliwości już od prawie 3 lat korzysta Lidl, śledząc bieżące trendy i docierając do szerokiego grona odbiorców za pomocą social mediów. Za prowadzenie kanału Lidla na Instagramie odpowiada VML Agency, a większość kreacji powstaje w dedykowanym studio, gdzie codziennie są tworzone nowe zdjęcia. Na swoim kanale Lidl wykorzystuje wszystkie dostępne formaty, czyli zarówno photo i video posty, stories oraz IGTV – dzięki temu, każdy z użytkowników będzie w stanie wybrać najbardziej odpowiednią dla siebie formę przekazu. Jak się okazało społeczność Lidl Polska na Instagramie najbardziej lubi owocowe smoothie Solevita, kosmetyki wegańskie Cien Food For Skin, a także lody proteinowe oraz produkty do ochrony przeciwsłonecznej Cien Sun i nie tylko.

Niedawno Lidl po raz pierwszy postawił także na kampanię marketingową wyłącznie w social mediach, prezentującą produkty marek własnych w 15 sekundowych filmach na instastory. W swojej kampanii sieć postawiła na pobudzające zmysły zjawisko ASMR (ang. autonomous sensory meridian response), czyli formę prezentowania treści przez uaktywnianie naszych zmysłów poprzez łączenie bodźców wizualnych i dźwiękowych. Zjawisko często wywołuje przyjemne mrowienie w okolicach głowy, szyi i pleców, które jest reakcją naszego ciała na bodźce wizualne, słuchowe, dotykowe lub węchowe. Czynniki te mają na celu wprowadzić odbiorcę w głęboki stan relaksacji, co jest miłą alternatywą dla agresywnych kreacji reklamowych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj