W celu promowania programu Clubcard Prices Tesco od kilku lat posługuje się symbolem żółtego koła na niebieskim tle. Zdaniem Lidla, logo programu lojalnościowego brytyjskiej sieci narusza jego znak towarowy – żółte kółko z czerwoną obwódką wpisane w niebieski kwadrat.
Zobacz również
Lidl już w zeszłym roku złożył pozew przeciwko Tesco, dążąc do zakazania używania niebiesko-żółtego logo przez konkurenta. Niemiecki dyskont twierdzi, że Tesco posługuje się podobnym znakiem, ponieważ „celowo stara się wykorzystać reputację Lidla”. Teraz obie firmy zamierzają wydać łącznie 2,35 mln funtów, aby rozstrzygnąć spór w sądzie.
Broniąc swojego stanowiska, Lidl zamierza wykorzystać wyniki badania postrzegania znaku towarowego przez klientów. Według ankiety konsumenci jednoznacznie kojarzą żółte kółko na niebieskim tle z logo niemieckiego supermarketu dyskontowego.
Termin rozprawy nie jest jeszcze znany. Według zagranicznych mediów każda ze stron wyda na proces ponad 1 mln funtów. Zdaniem sądu kwoty te odzwierciedlają wagę sporu dla obu sieci handlowych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
W minionym roku zakończył się 24-letni spór H&M z adidasem. Sportowa marka oskarżyła sieć o bezprawne wykorzystywanie charakterystycznego motywu pasków na ubraniach. adidas jest również w trakcie sporu z markami odzieżowymi Fashion Nova i Thom Browne.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS 2
Na polskim rynku głośno było o bezprawnym wykorzystywaniu znaku towarowego w związku z kolekcją ubrań Ekipy Friza. YouTuberzy zamieścili na t-shirtach symbol łudząco podobny do grafiki marki Vetements.
fot. facebook/Lidl; tesco.com