Koniec z foliówkami do pakowania warzyw czy też owoców – woreczki wielokrotnego użytku możemy znaleźć już m.in. w sieci Kaufland, teraz podobne wprowadza Lidl do wszystkich swoich sklepów.
Woreczki sprzedawane są w dwupaku, a każdy z nich ma wymiar 30×35 cm – cena za zestaw to 2,99 zł.
Zobacz również
Wykonane są w 100% z poliestru, którego produkcja mniej obciąża środowisko m.in. dzięki mniejszemu zużyciu wody (w przeciwieństwie np. do produkcji bawełny) i w 100% nadają się do recyclingu. Są wytrzymałe i można je prać w pralce. Dodatkowo są bardzo wygodne w czasie zakupów – materiał, z którego woreczek jest wykonany to ażurowa siateczka, więc przy kasie nie ma potrzeby jego otwierania.
Co więcej, są one oznaczone specjalnym kodem umożliwiającym kasjerowi tarowanie – płacimy więc tylko za produkt.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kaufland jest kolejną siecią, która postanowiła zrezygnować z jednorazowych foliówek – teraz zamiast ich dostępne będą torby bawełniane, papierowe i plecionki.
PS2
Sieć E.Leclerc wprowadziła możliwość pakowania produktów na wagę do swoich własnych opakowań wielokrotnego użytku. Testy takiej usługi prowadzone są aktualnie w sklepach sieci w Radomiu i Łodzi. Podobną usługę wprowadził w lipcu br. Carrefour.
PS3
Spar Polska to kolejna sieć, która prowadzi działania mające na celu ograniczenie plastiku. Już teraz klienci mogą przynosić na zakupy swoje własne opakowania do pakowania mięsa, wędlin, serów czy ryb. Ponadto zamiast jednorazowych reklamówek, sieć oferuje te wielokrotnego użytku.
PS4
Na Gramy to pierwszy w Łodzi sklep w duchu zero waste. W ofercie marketu znajdziemy m.in. produkty spożywcze na wagę czy też kosmetyki naturalne. Co ważne – sklep wyznaje zasadę „zero plastiku”.