Jesienna kolekcja Lidlaków z Ryneczku składała się z pięciu maskotek: wielkiej dyni, egzotycznego mango, aksamitnego awokado, chrupkiej kukurydzy i aromatycznego czosnku. Akcja ma na celu promowanie spożywanie warzyw i owoców.
Zobacz również
Żeby zdobyć Lidlaka nie trzeba zbierać naklejek i robić zakupów za określona kwotę, każdą z maskotek od poniedziałku 1 października do wyczerpania zapasów będzie można kupić za 9,99 zł.
Lidl Polska pierwszy raz wprowadził serię Lidlaków – pluszowych zabawek promujących spożywanie najpopularniejszych na polskim rynku warzyw i owoców pod koniec sierpnia 2017 roku. Maskotki rozeszły się w ekspresowym tempie.
27 sierpnia Biedronka ruszyła z akcją lojalnościową, w ramach której klienci, robiąc zakupy, będą mogli za darmo zdobyć sześciu pluszowych, kulistych bohaterów z „Gangu Słodziaków”. 47 minut – tyle czasu od początku akcji wystarczyło, by pierwszy Słodziak trafił w ręce klienta. Bajki o losach Słodziaków czytają znani i lubiani polscy aktorzy. W ten sposób Biedronka zachęca rodziców do czytania dzieciom na głos. Pierwszą opowieść czyta Wiktor Zborowski.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Banki Żywności zwracają uwagę na problem marnowania żywności, zwłaszcza tej samotnej czy nieidealnej. W sklepach Lidl można spotkać plakaty zachęcające do kupna „samotnych” bananów.
PS3
Brytyjski Lidl w 122 sklepach postawił specjalne kartony z „wadliwymi”, ale dobrymi do spożycia owocami i warzywami. Akcja „Too Good to Waste” ma na celu ograniczyć wyrzucanie niesprzedanych z całego dnia produktów. Zamiast w koszach na śmieci, wylądują w wyznaczonych skrzynkach, a ich zawartość będzie dostępna po bardzo promocyjnej cenie. Za pięciokilogramowy karton pełen darów ziemi, klient zapłaci zaledwie 1,5 funta, czyli ok 7 zł.