Jak uczynić podróżowanie bardziej ekologiczne i bardziej zrównoważone? Linia lotnicza Japan Airlines i firma handlowej Sumitomo Corporation wpadła na pomysł, aby uruchomić wypożyczalnię ubrań. Po co? Aby pasażerowie nie musieli brać ze sobą zbyt dużo bagażu i tym samym generować dodatkowego śladu węglowego – w końcu nie trzeba będzie zabierać ze sobą na pokład dodatkowego obciążenia. Według Japan Airlines zmniejszenie masy o jeden kilogram na trasie między Tokio a Nowym Jorkiem, redukuje emisję dwutlenku węgla o 0,75 kg.
– Coraz więcej osób ponownie lata samolotami po pandemii COVID-19, ale także kładzie się nacisk na zrównoważony rozwój i wspiera ruch promujący zrównoważoną turystykę. Podróżni coraz częściej pragną dokonywać bardziej zrównoważonych wyborów, ale wciąż brakuje możliwości – napisała linia lotnicza w swoim oświadczeniu. – Ideą usługi jest zapewnienie wrażeń z podróży z koniecznością zabrania minimalnego bagażu. Dlatego oferujemy wypożyczenie odzieży w miejscu docelowym, tworząc w ten sposób wartość dla środowiska.
Zobacz również
Odzież, która pojawia się w ramach projektu „Any Wear, Anywhere”, pochodzi z nadmiaru zapasów, dlatego można powiedzieć, że usługa jest ekologiczna – w końcu minimalizowana jest ilości odpadów, a produkty są używane przez wiele osób.
Oczywiście zainteresowani usługą będą mogli wybrać zestawy ubrań na podstawie konkretnego rozmiaru (mały, średni i duży), sezonowych potrzeb i stylu (smart, smart casual i mieszany). Po dokonaniu rezerwacji wybrane zestawy ubrań zostaną dostarczone do wybranego hotelu lub mieszkania.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
W zależności od dokonanego wyboru, jeden zestaw ubrań będzie kosztował od 4000 do 7000 jenów (ok. 113-200 zł).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na razie usługa funkcjonuje w wersji testowej, która potrwa do sierpnia 2024 roku. Można z niej korzystać za pośrednictwem strony internetowej, a rezerwacji trzeba dokonać z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem.
PS Linie lotnicze Emirates ogłaszają nową ambasadorkę swojej marki, Penelope Cruz
Linie Emirates ujawniają, że w nadchodzącej kampanii reklamowej i współpracy z marką w połowie lata 2023 roku pojawi się Penelope Cruz.
PS 2 Załoga linii lotniczej EasyJet będzie zakładała uniformy wykonane z przetworzonych plastikowych butelek
Coraz więcej linii lotniczych stara się jak najbardziej redukować swój negatywny wpływ na środowisko. Jedną z takich firm jest easyJet, która ogłosiła, że swoim pracownikom będzie zapewniać służbowe stroje wykonane wyłącznie z materiału pochodzącego z przetworzonych plastikowych butelek.