Playbook NM!

Playbook NM!

Playbook NM!

Prowadzisz akcje z influencerami? Dołącz do gry i podziel się wskazówkami oraz przykładami ciekawych działań.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Linie lotnicze American Airlines promują Kraków wódką

Linie lotnicze American Airlines promują Kraków wódką
Wokół najnowszego spotu American Airlines wybuchło wiele kontrowersji związanych z tym, jak przewoźnik postanowił zareklamować wprowadzenie do swojej oferty lotów do Krakowa – polskie miasto promowane jest bowiem wódką.
O autorze
1 min czytania 2019-08-19

Popularne linie lotnicze American Airlines w przyszłym roku uruchomią nowe połączenia m.in. do Budapesztu, Tel-Awiwu, Krakowa, Pragi oraz Casablanki. Z tej okazji przewoźnik postanowił stworzyć niekonwencjonalny spot z wykorzystaniem zjawiska ASMR, w którym Vasu Raja, wiceprezes linii odpowiedzialny za połączenia lotnicze, kolejno przedstawia kierunki lotów i wymienia skojarzenia związane z poszczególnymi miastami. 

W ten sposób American Airlines zachęcają np. by odwiedzić plaże w Tel-Awiwie, odbyć rejs po Dunaju w Budapeszcie czy… napić się wódki z przyjacielem w Krakowie. To ostatnie skojarzenie związane z polskim miastem wywołało falę oburzenia w mediach, a zwłaszcza wśród mieszkańców Krakowa i jego władz – Ci ostatni wydali nawet oficjalne oświadczenie w tej sprawie.

„Koncepcja promocji nowego połączenia lotniczego do Krakowa, która znalazła swój wyraz w spocie American Airlines absolutnie nie wpisuje się w politykę turystyczną i promocyjną Krakowa, które jest postrzegane jako wyjątkowe miejsce UNESCO, przyciągające co roku licznych turystów, którzy w czasie swojego pobytu korzystają z bogatej oferty kulturalnej Krakowa. (…) Te fakty zostały pominięte przez specjalistów od reklamy tej linii lotniczej, którzy słabo przygotowali się do tego zadania, posługując się stereotypowymi wyobrażeniami o naszym kraju sprzed lat. Bardziej jednak smuci niska ocena preferencji własnych klientów przez marketingowców American Airlines. Szkoda, że na takim potencjale projektowany jest rozwój tego przewoźnik” – czytamy w oświadczeniu. 

Ponadto, na jednej z internetowych grup Robert Piaskowski, doradca prezydenta Jacka Majchrowskiego ds. kultury i dziedzictwa, zapowiedział, że podejmie działania w związku z kontrowersyjnym przedstawieniem Krakowa w spocie linii lotniczych. Niektórzy użytkownicy należący do grupy w mediach społecznościowych planują też wysłanie do American Airlines listu protestacyjnego.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj