Lisek.App zgromadził unikalne dane, pozwalające zrozumieć zachowania konsumenta w nowoczesnym ekosystemie zakupów online. Firma chce się nimi dzielić ze swoimi partnerami w ramach platformy Lisek.Lab. Laboratorium Liska skupi się na analizie danych pod względem efektywność działań i strategii marketingowych oraz shopping behavior wewnątrz aplikacji.
Lisek.App, pierwszy polski start-up w branży q-commerce, od początku działał bez istniejącego modelu marketingowego i na dziewiczym gruncie. Żeby przetrwać, marka musiała w błyskawicznym tempie zdobywać wiedzę o klientach, ich potrzebach i przyzwyczajeniach. Dzięki unikalnemu modelowi biznesowemu i postawieniu na doświadczenie w sferze cyfrowej Lisek może monitorować niemal wszystkie zachowania użytkownika aplikacji w całym lejku sprzedażowym: od wyświetlenia reklamy do zakupu danego produktu. Te systematycznie gromadzone informacje stworzyły unikalny zbiór danych, które do tej pory nie były dostępne na tradycyjnym rynku grocery. Teraz przyszedł czas, aby podzielić się doświadczeniem.
Zobacz również
Platforma Lisek.Lab będzie gromadzić wiedzę wokół dwóch podstawowych dla biznesu zagadnień. Pierwszym jest efektywność działań i strategii marketingowych. Lisek wie, jak nieefektywne jest optymalizowanie działań i weryfikowanie strategii bez dostępu do danych dotyczących sprzedaży. Firma zdobyła takie dane samodzielnie i dzięki nowej platformie będzie mogła podzielić się nimi z Partnerami. Dla biznesu jest to równoznaczne z użyciem sprytnego skrótu, który pozwoli nadrobić czas i skrócić drogę do pokonania.
Lisek.Lab ma być platformą, na której m.in. udostępnimy możliwość testowania konwersji planowanych akcji marketingowych, targetowanych na bazie wyznaczonych segmentów i lokalizacji. Chcemy optymalnie wykorzystać potencjał danych, które dla naszych Partnerów mogą stać się bezcennym przewodnikiem po działaniach marketingowych, sprzedażowych i promocyjnych. Pozwoli to zarówno optymalizować budżety, jak i połączyć działania świadomościowe ze sprzedażą (np. za pomocą Collaborative Ads) – mówi Justyna Sztengreber, dyrektor marketingu Lisek.App
Drugi główny obszar działań Lisek.Lab koncentruje się wokół shopping behavior wewnątrz aplikacji. Oznacza to, że platforma umożliwi analitykę wszystkich zachowań klientów w sklepie, również takich, do których dostępu nie mają tradycyjni detaliści. Należą do nich m.in.: analityka koszyka (wraz z kolejnością dodawania produktów do koszyka), współsprzedaż; analityka wzorców zakupowych (ruch, demografia, częstotliwość, segmentacja); zachowanie użytkowników w aplikacji
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
W Lisek.Lab dostępna będzie także możliwość stworzenia indywidualnego zestawu danych, szytego na miarę – zgodnie z potrzebami Partnerów. Platforma Lisek.Lab będzie też umożliwiać testowanie nowych produktów pod kątem: grup docelowych, współkupowania i price point, wraz z dostępem online do danych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na czele Lisek.Lab stoi Paweł Poloczek, dyrektor strategii i analiz Lisek.App.