fot. KFC Spain
W miniony wtorek saharyjski pył, niesiony podmuchami wiatru tysiące kilometrów, dotarł do niektórych krajów w południowych i zachodnich częściach Europy. Pomarańczowa warstwa pojawiła się m.in. w Hiszpanii, wywołując niemałe poruszenie wśród wielu Europejczyków.
Zobacz również
KFC zauważyło w tej sytuacji okazję do uruchomienia nietypowej promocji. Sieć fast foodów zachęciła kierowców, aby zamiast na myjnię samochodową, udali się do najbliższego lokalu KFC i odebrali darmowe produkty. Sieć zamieściła na swoim Twitterze kuszącą propozycję: za nazwę marki umieszczoną na autach pokrytych saharyjskim pyłem, klienci otrzymają darmowe stripsy z kurczaka.
Zróbmy jedną rzecz: jeśli zatrzymasz się przy jakimkolwiek KFC samochodem „opanierowanym” w pyle i z logo KFC narysowanym palcem, damy Ci dwa prawdziwe paluszki kurczaka. To nie żart. Restauracje zostały już powiadomione – napisała sieć KFC.
Spontaniczna akcja promocyjna marki w 24 godziny zgromadziła ponad 3 miliony wyświetleń i 200 tys. interakcji na Twitterze. W rezultacie w ciągu pierwszej doby od rozpoczęcia kampanii na ulicach Hiszpanii pojawiło się ponad 1000 kierowców dumnie prezentujących ręcznie „narysowane” logo KFC.
Bartosz Pilch, Beata Smajkiewicz (SIG): Klienci B2B oczekują od programów lojalnościowych elastyczności
Conseguido https://t.co/9FUWzSM3U3 pic.twitter.com/GKqlXViMX5 — michisaurio (@Bypino1) March 16, 2022
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co więcej, niektórzy Hiszpanie stworzyli napisy na innych pojazdach takich jak rowery czy wózki, aby zareklamować sieć KFC i cieszyć się dwoma darmowymi kawałkami kurczaka.
PS
Od jakiegoś czasu KFC modyfikuje swoje menu i obok drobiowych potraw wprowadza bezmięsne pozycje. Beyond Fried Chicken, czyli nuggetsy roślinne, mają jednak smakiem przypominać kultowe mięsne danie.