Logo KFC na samochodach pokrytych pyłem znad Sahary – nietypowa kampania sieci fast foodów

Logo KFC na samochodach pokrytych pyłem znad Sahary – nietypowa kampania sieci fast foodów
Do Hiszpanii dotarł pył znad Sahary, który zabarwił na pomarańczowo ulice, domy i samochody. KFC postanowiło wykorzystać to zjawisko, aby uruchomić nową kampanię, w której kanałem komunikacji stają się… prywatne auta.
O autorze
1 min czytania 2022-03-21

fot. KFC Spain

W miniony wtorek saharyjski pył, niesiony podmuchami wiatru tysiące kilometrów, dotarł do niektórych krajów w południowych i zachodnich częściach Europy. Pomarańczowa warstwa pojawiła się m.in. w Hiszpanii, wywołując niemałe poruszenie wśród wielu Europejczyków.

KFC zauważyło w tej sytuacji okazję do uruchomienia nietypowej promocji. Sieć fast foodów zachęciła kierowców, aby zamiast na myjnię samochodową, udali się do najbliższego lokalu KFC i odebrali darmowe produkty. Sieć zamieściła na swoim Twitterze kuszącą propozycję: za nazwę marki umieszczoną na autach pokrytych saharyjskim pyłem, klienci otrzymają darmowe stripsy z kurczaka.

Zróbmy jedną rzecz: jeśli zatrzymasz się przy jakimkolwiek KFC samochodem „opanierowanym” w pyle i z logo KFC narysowanym palcem, damy Ci dwa prawdziwe paluszki kurczaka. To nie żart. Restauracje zostały już powiadomione – napisała sieć KFC.
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Spontaniczna akcja promocyjna marki w 24 godziny zgromadziła ponad 3 miliony wyświetleń i 200 tys. interakcji na Twitterze. W rezultacie w ciągu pierwszej doby od rozpoczęcia kampanii na ulicach Hiszpanii pojawiło się ponad 1000 kierowców dumnie prezentujących ręcznie „narysowane” logo KFC.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co więcej, niektórzy Hiszpanie stworzyli napisy na innych pojazdach takich jak rowery czy wózki, aby zareklamować sieć KFC i cieszyć się dwoma darmowymi kawałkami kurczaka.

PS
Od jakiegoś czasu KFC modyfikuje swoje menu i obok drobiowych potraw wprowadza bezmięsne pozycje. Beyond Fried Chicken, czyli nuggetsy roślinne, mają jednak smakiem przypominać kultowe mięsne danie.