LVMH przedstawia nową proekologiczną strategię i rezygnuje z wykorzystywania plastiku w swoich opakowaniach

LVMH przedstawia nową proekologiczną strategię i rezygnuje z wykorzystywania plastiku w swoich opakowaniach
LVMH wypowiada walkę wszechobecnemu plastikowi – koncern przedstawił niedawno swoją nową, proekologiczną strategię, w ramach której zapowiedział wycofanie do 2026 roku opakowań wykonanych z tworzyw sztucznych zanieczyszczających naszą planetę.
O autorze
1 min czytania 2021-05-12

Z okazji tegorocznego Dnia Ziemi koncern LVMH przedstawił swoją nową strategię pod hasłem „LIFE 360”, która została oparta na sojuszu natury i kreatywności. Pierwszym etapem inicjatywy była dogłębna analiza i precyzyjny pomiar wpływu działalności koncernu na bioróżnorodność, wodę i klimat. Prace te zostały przeprowadzone przy udziale konsultantów naukowych, badaczy i studentów, ustanawiając ramy dla priorytetów programu LIFE 360 na nadchodzące lata.

Jednym z głównych celów LVMH jest całkowite wycofanie plastiku i tworzenie opakowań z myślą o naszym środowisku. W związku z tym do 2026 roku pudełka, w których dostarczane będą produkty, nie będą zawierały plastiku pochodzącego z przetwórstwa ropy naftowej. Oznacza to, że koncern będzie korzystać wyłącznie z surowców biologicznych lub innych materiałów biologicznych. 

W ramach nowej strategii koncern LVMH chce również położyć nacisk na upcykling, a także ponowne wykorzystanie cennych materiałów, zgodnie z myślą, że że produkty luksusowe „powinny trwać wiecznie”. Efektem tego jest niedawno zainicjowany przez dyrektora kreatywnego marki Loewe – Jonathana Andersona – projekt Loewe Surplus, w ramach którego powstają torby wykonane z nadwyżki skór z poprzednich kolekcji.

Dodatkowo, LVMH dąży do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych pochodzących ze zużycia energii o 50% do 2026 r. Natomiast emisje z surowców i transportu zostaną zmniejszone o 55%, w szczególności dzięki nadaniu pierwszeństwa materiałom pochodzącym z recyklingu i wyboru transportu morskiego nad transportem lotniczym.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

zobacz grafikę w pełnym rozmiarze 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nona Source to nowa platforma koncernu LVMH stworzona w duchu idei zrównoważonej mody. Firma sprzedaje tam bowiem nadwyżki tkanin znanych domów mody, takich jak m.in. Dior, Louis Vuitton czy Givenchy.

PS2

Francuski dom mody Hermès przechodzi niemałą rewolucję – marka ogłosiła właśnie, że stopniowo będzie odchodzić do produkowania torebek ze skóry na rzecz tych stworzonych z materiału na bazie grzybów.

PS3

Prada Group, właściciel takich marek jak m.in. Prada czy Miu Miu, w ramach współpracy z koalicją Fur Free Alliance postanowiła zrezygnować z wykorzystywania futer zwierzęcych we wszystkich swoich kolekcjach.