Z okazji tegorocznego Dnia Ziemi koncern LVMH przedstawił swoją nową strategię pod hasłem „LIFE 360”, która została oparta na sojuszu natury i kreatywności. Pierwszym etapem inicjatywy była dogłębna analiza i precyzyjny pomiar wpływu działalności koncernu na bioróżnorodność, wodę i klimat. Prace te zostały przeprowadzone przy udziale konsultantów naukowych, badaczy i studentów, ustanawiając ramy dla priorytetów programu LIFE 360 na nadchodzące lata.
Jednym z głównych celów LVMH jest całkowite wycofanie plastiku i tworzenie opakowań z myślą o naszym środowisku. W związku z tym do 2026 roku pudełka, w których dostarczane będą produkty, nie będą zawierały plastiku pochodzącego z przetwórstwa ropy naftowej. Oznacza to, że koncern będzie korzystać wyłącznie z surowców biologicznych lub innych materiałów biologicznych.
Zobacz również
W ramach nowej strategii koncern LVMH chce również położyć nacisk na upcykling, a także ponowne wykorzystanie cennych materiałów, zgodnie z myślą, że że produkty luksusowe „powinny trwać wiecznie”. Efektem tego jest niedawno zainicjowany przez dyrektora kreatywnego marki Loewe – Jonathana Andersona – projekt Loewe Surplus, w ramach którego powstają torby wykonane z nadwyżki skór z poprzednich kolekcji.
Dodatkowo, LVMH dąży do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych pochodzących ze zużycia energii o 50% do 2026 r. Natomiast emisje z surowców i transportu zostaną zmniejszone o 55%, w szczególności dzięki nadaniu pierwszeństwa materiałom pochodzącym z recyklingu i wyboru transportu morskiego nad transportem lotniczym.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
zobacz grafikę w pełnym rozmiarze
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Nona Source to nowa platforma koncernu LVMH stworzona w duchu idei zrównoważonej mody. Firma sprzedaje tam bowiem nadwyżki tkanin znanych domów mody, takich jak m.in. Dior, Louis Vuitton czy Givenchy.
PS2
Francuski dom mody Hermès przechodzi niemałą rewolucję – marka ogłosiła właśnie, że stopniowo będzie odchodzić do produkowania torebek ze skóry na rzecz tych stworzonych z materiału na bazie grzybów.
PS3
Prada Group, właściciel takich marek jak m.in. Prada czy Miu Miu, w ramach współpracy z koalicją Fur Free Alliance postanowiła zrezygnować z wykorzystywania futer zwierzęcych we wszystkich swoich kolekcjach.