McDonald’s w tym roku świętuje 50-lecie Big Maca. Z tej okazji marka postanowiła wprowadzić własną, kolekcjonerską walutę MacCoin, która dostępna będzie w pięciu wzorach w ponad 50 krajach. Waluta pojawić się ma w placówkach sieci od 2 sierpnia. Zdobyć ją można w ramach aktywacji na kanale @mamsmakanamaka w serwisie Instagram. Otrzymanymi MacCoinami można płacić za kolejne burgery.
PS McDonald’s: 50 lat Big Mac
Zobacz również
W ramach świętowania 50 urodzin ikonicznej kanapki Big Mac, McDonald’s wraz z brazylijską agencją DPZ & T stworzyły w hołdzie burgerowi specjalną puszkę Coca-Coli, która wyglądem przypominać ma samą kanapkę. Obchody rocznicy odbywają się także w internecie, gdzie marka przygotowała dla swoich miłośników wiele atrakcji, w tym możliwość porozmawiania z brand hero marki – burgerem Big Mac, zagrania w grę wzorowaną na Tetrisie, czy wykorzystania specjalnego filtru w relacjach na Facebooku, dzięki któremu można założyć maskę i zamienić się w… Big Maca.
PS2 McCafe: „McCafé. We’re coffee people”
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Niedawno McDonald’s wypuścił wzruszającą reklamę, w której pokazuje ojcowską miłość oraz udowadnia, że pracownicy restauracji zrobią wszystko, aby zaspokoić potrzeby klientów. Kreacja miała na celu promocję sieci McCafé.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS3 Burger King: Chick Fries
Burger King znany jest z wykorzystywania eksperymentów społecznych w swoich kampaniach reklamowych. W ramach jednego z nich marka zwróciła uwagę na tzw. różowy podatek (pink tax), czyli na zjawisko wyższych cen za ten sam produkt, tylko dlatego, że jest opakowany w bardziej „kobiecy sposób”. Jest to istotny problem, w szczególności w USA, gdzie wg danych dotyczyć on może aż 42% towarów dostępnych na rynku. Więcej na temat eksperymentu przeczytacie w materiale Burger King pyta: dlaczego kobiety mają płacić więcej?