MacCoin – globalna waluta od McDonald’s

MacCoin – globalna waluta od McDonald’s
McDonald’s wprowadza na rynek kolekcjonerską walutę – MacCoina, którą będzie można zapłacić za burgery Big Mac na całym świecie.
O autorze
1 min czytania 2018-07-31

McDonald’s w tym roku świętuje 50-lecie Big Maca. Z tej okazji marka postanowiła wprowadzić własną, kolekcjonerską walutę MacCoin, która dostępna będzie w pięciu wzorach w ponad 50 krajach. Waluta pojawić się ma w placówkach sieci od 2 sierpnia. Zdobyć ją można w ramach aktywacji na kanale @mamsmakanamaka w serwisie Instagram. Otrzymanymi MacCoinami można płacić za kolejne burgery.

PS McDonald’s: 50 lat Big Mac

W ramach świętowania 50 urodzin ikonicznej kanapki Big Mac, McDonald’s wraz z brazylijską agencją DPZ & T stworzyły w hołdzie burgerowi specjalną puszkę Coca-Coli, która wyglądem przypominać ma samą kanapkę. Obchody rocznicy odbywają się także w internecie, gdzie marka przygotowała dla swoich miłośników wiele atrakcji, w tym możliwość porozmawiania z brand hero marki – burgerem Big Mac, zagrania w grę wzorowaną na Tetrisie, czy wykorzystania specjalnego filtru w relacjach na Facebooku, dzięki któremu można założyć maskę i zamienić się w… Big Maca.

 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS2 McCafe: „McCafé. We’re coffee people”

Niedawno McDonald’s wypuścił wzruszającą reklamę, w której pokazuje ojcowską miłość  oraz udowadnia, że pracownicy restauracji zrobią wszystko, aby zaspokoić potrzeby klientów. Kreacja miała na celu promocję sieci McCafé.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS3 Burger King: Chick Fries

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Burger King znany jest z wykorzystywania eksperymentów społecznych w swoich kampaniach reklamowych. W ramach jednego z nich marka zwróciła uwagę na tzw. różowy podatek (pink tax), czyli na zjawisko wyższych cen za ten sam produkt, tylko dlatego, że jest opakowany w bardziej „kobiecy sposób”. Jest to istotny problem, w szczególności w USA, gdzie wg danych dotyczyć on może aż 42% towarów dostępnych na rynku. Więcej na temat eksperymentu przeczytacie w materiale Burger King pyta: dlaczego kobiety mają płacić więcej?