Magdalena Wysocka (GetHero) i Maciej Szamowski (TikTok): Chwała tym markom, które postanowiły przetrzeć szlak na TikToku

Magdalena Wysocka (GetHero) i Maciej Szamowski (TikTok): Chwała tym markom, które postanowiły przetrzeć szlak na TikToku
Czy TikTok jest dobrą przestrzenią dla marek? Czy platformie zagraża nowa aplikacja BeReal? Czego możemy się dowiedzieć o polskich użytkownikach TikToka z kolejnej edycji raportu GetHero? O tym wszystkim rozmawiamy z Magdaleną Wysocką z GetHero i Maciejem Szamowskim z TikToka.
O autorze
1 min czytania 2022-12-12

Raport przygotowany przez agencję GetHero obala wiele mitów m.in. ten, że TikTok to platforma dla najmłodszych użytkowników. Jak dowiadujemy się z publikacji, w ostatnim roku najwięcej kont zakładały tam osoby w wieku 19-25 lat. Co więcej, agencja rozwiewa wątpliwości, czy TikTok to tylko prosta rozrywka, która wciąga na wiele godzin. Badania GetHero jasno wskazują, aż 78,9% użytkowników tej platformy traktuje Tik Toka jako platformę edukacyjną – zdobywa tam wiedzę z zakresu np. makijażu, ekologii, czy gotowania. 

Czego możemy się dowiedzieć o polskich użytkownikach TikToka z kolejnej edycji raportu GetHero? Czy TikTok jest dobrą przestrzenią dla marek i reklamy? Czy platformie w jakikolwiek sposób zagraża nowa aplikacja BeReal? O tym wszystkim rozmawiamy w naszym nowym odcinku podcastu, do którego zaprosiliśmy Magdalenę Wysocką (liderkę projektu badawczego oraz szefowa zespołu TikToka w GetHero) i Macieja Szamowskiego (brand strategy lead w TikTok Polska).

– Chwała tym markom, które postanowiły przetrzeć szlak na TikToku, ponieważ to nie było łatwe. Takie kreacje wymagają zrozumienia platformy, otworzenia się na nią, a także pozwolenia sobie na spontaniczność i na żart. W odróżnieniu od innych platform, TikTok stawia na dużą bliskość między twórcą, marką a użytkownikiem. Na pewno trzeba to wziąć na barki i jako marka przyzwyczaić się do nowego środowiska – mówi Magdalena Wysocka z agencji GetHero.

– TikTok jest miejscem, gdzie użytkownicy faktycznie oczekują fajnych reklam. Nasza platforma jest taką szansą dla agencji reklamowych, agencji kreatywnych i dla marek, aby tworzyć tam fajny marketing. Bo reklama nie musi być nudna – dodaje Maciej Szamowski z TikTok Polska.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Raport pt. „Kim są polscy użytkownicy TikToka?” opracowany przez GetHero i Uniwersytet SWPS jest dostępny bezpłatnie pod tym linkiem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Sprawdź też pozostałe odcinki NowyMarketing Podcast:

Ten odcinek powstał we współpracy z agencją GetHero.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się