Raport przygotowany przez agencję GetHero obala wiele mitów m.in. ten, że TikTok to platforma dla najmłodszych użytkowników. Jak dowiadujemy się z publikacji, w ostatnim roku najwięcej kont zakładały tam osoby w wieku 19-25 lat. Co więcej, agencja rozwiewa wątpliwości, czy TikTok to tylko prosta rozrywka, która wciąga na wiele godzin. Badania GetHero jasno wskazują, aż 78,9% użytkowników tej platformy traktuje Tik Toka jako platformę edukacyjną – zdobywa tam wiedzę z zakresu np. makijażu, ekologii, czy gotowania.
Czego możemy się dowiedzieć o polskich użytkownikach TikToka z kolejnej edycji raportu GetHero? Czy TikTok jest dobrą przestrzenią dla marek i reklamy? Czy platformie w jakikolwiek sposób zagraża nowa aplikacja BeReal? O tym wszystkim rozmawiamy w naszym nowym odcinku podcastu, do którego zaprosiliśmy Magdalenę Wysocką (liderkę projektu badawczego oraz szefowa zespołu TikToka w GetHero) i Macieja Szamowskiego (brand strategy lead w TikTok Polska).
Zobacz również
– Chwała tym markom, które postanowiły przetrzeć szlak na TikToku, ponieważ to nie było łatwe. Takie kreacje wymagają zrozumienia platformy, otworzenia się na nią, a także pozwolenia sobie na spontaniczność i na żart. W odróżnieniu od innych platform, TikTok stawia na dużą bliskość między twórcą, marką a użytkownikiem. Na pewno trzeba to wziąć na barki i jako marka przyzwyczaić się do nowego środowiska – mówi Magdalena Wysocka z agencji GetHero.
– TikTok jest miejscem, gdzie użytkownicy faktycznie oczekują fajnych reklam. Nasza platforma jest taką szansą dla agencji reklamowych, agencji kreatywnych i dla marek, aby tworzyć tam fajny marketing. Bo reklama nie musi być nudna – dodaje Maciej Szamowski z TikTok Polska.
Raport pt. „Kim są polscy użytkownicy TikToka?” opracowany przez GetHero i Uniwersytet SWPS jest dostępny bezpłatnie pod tym linkiem.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Sprawdź też pozostałe odcinki NowyMarketing Podcast:
- Czy nieograniczony wzrost jest możliwy do pogodzenia z zadbaniem o naszą planetę? Według postwzrościstów – nie. Czym jest postwzrost, czy oznaczałby koniec prywatnego biznesu i marketingu? Pytamy dr. Macieja Grodzickiego w najnowszym odcinku NowyMarketing Podcast;
- Agencja Ancymony ma już 25 lat. To de facto jedna z tych organizacji, które tworzyły marketing w naszym kraju. Przez ćwierć wieku branża ta jednak ulegla sporym zmianom. Jak obecnie wygląda marketing i jak patrzą na niego różne pokolenia marketerów?
- Czy wirtualna rzeczywistość może zastąpić tę naszą realną? Czy taki świat będzie wykluczający, czy raczej inkluzywny? Kto będzie go budował? O tym rozmawiamy z naszymi gośćmi w nowym odcinku NowyMarketing Podcast.
Ten odcinek powstał we współpracy z agencją GetHero.