Maksymalizacja zysków z webinarów: Od darmowych wydarzeń do płatnych donejtów

Maksymalizacja zysków z webinarów: Od darmowych wydarzeń do płatnych donejtów
Organizacja webinarów to nie tylko sposób na dzielenie się wiedzą, ale także znakomite źródło dochodu. Oczywiście do Twojej dyspozycji pozostają webinary płatne, pozwalające zarabiać na sprzedaży wirtualnych biletów. Ale to niejedyna opcja.
O autorze
3 min czytania 2024-10-01

W ClickMeeting niedawno wprowadziliśmy możliwość dzielenia się donejtami, czyli dobrowolnymi wpłatami uczestników. Możesz więc zarabiać… również na bezpłatnym webinarze. Chodź, pokażę Ci, jak to zrobić!

Zarabiaj na darmowych webinarach!

Nieustannie powtarzam, że bezpłatne webinary to doskonałe narzędzie między innymi do:

  • poszerzania grona odbiorców,
  • generowania leadów,
  • wzmacniania wizerunku marki.

Koniec końców chodzi więc o zyski, ale te mogą być odłożone w czasie. W końcu pomiędzy pozyskaniem leada a sprzedażą mogą minąć nawet miesiące. Natomiast oszacowanie wpływu działań o charakterze wizerunkowym na zyski nie zawsze jest proste.

Ale nawet organizując darmowe wydarzenie, możesz na nim zarobić! Wystarczy umożliwić uczestnikom przekazywanie dobrowolnych wpłat. To świetny sposób na upieczenie kilku pieczeni na jednym marketingowym ogniu.

Dlaczego warto skorzystać z donejtów?

Tradycyjny model sprzedaży opiera się na prostej zasadzie: płacisz i dostajesz produkt czy usługę. Jednak w świecie cyfrowym coraz większą popularnością cieszy się model oparty na dobrowolnych wpłatach, czyli donejtach.

Jak to działa w naszym przypadku?

  • Organizujesz darmowy webinar.
  • Uczestnicy rejestrują się bez opłat.
  • Podczas wydarzenia przekazują dobrowolne wpłaty, doceniając Twoją pracę.

Dzięki temu osiągasz kilka celów jednocześnie. Oczywiście pozyskujesz nowe kontakty i budujesz wizerunek eksperta. Na dodatek tworzysz wartościową treść, którą będzie można wykorzystać w dalszych content marketingowych działaniach. A na dodatek zarabiasz bezpośrednio, już w trakcie trwania wydarzenia.

Kiedy warto rozważyć donejty?

Donejty przede wszystkim sprawdzą się znakomicie, jeśli chcesz zacząć zarabiać na swoich wydarzeniach online, ale nie wiesz jeszcze, czy Twoi odbiorcy będą chętnie wykupować płatny dostęp. Donejty mogą posłużyć Ci do zbadania rynku. Jeśli okaże się, że uczestnicy chętnie z nich korzystają i dobrowolnie wspierają Twoją pracę, z pewnością chcieliby również uzyskać dostęp do płatnych treści.

Ale to niejedyny scenariusz. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby potraktować donejty jako szansę na dodatkowy dochód, który może zasilić Twoje konto przy okazji tworzenia webinarów mających inny cel, na przykład budowę wizerunku.

Przejdźmy do praktyki: włączamy donejty!

Wiele osób rezygnuje z pobierania donejtów ze względu na konieczność sięgnięcia po zewnętrzne narzędzie. Ale w ClickMeeting działa to zupełnie inaczej. Dlatego, jeśli jeszcze nie masz konta, po prostu je załóż i testuj ClickMeeting za darmo! Następnie stwórz wydarzenie: może być to zarówno webinar, jak i spotkanie.

W pokoju wydarzenia znajdziesz bardzo sugestywną ikonkę:

Po prostu kliknij ją, aby otworzyć konfigurator banera zachęcającego do wpłat. Zwróć uwagę, że aby korzystać z donejtów, musisz najpierw zintegrować swoje konto ClickMeeting z systemem płatności PayU.

Zachęć uczestników do wpłat!

Teraz musisz zachęcić uczestnika do przekazania darowizny.

Po kliknięciu ikonki donejtów wyświetli się okno umożliwiające skonfigurowanie banera zachęcającego do dokonania wpłaty.

Możesz tu wstawić dowolny tekst, który zachęci uczestników do wspierania Cię.

Spróbuj czegoś w tym stylu:
Wspieraj mnie, jeśli chcesz więcej webinarów!

Nie zapomnij też o tekście, który pojawi się na przycisku przekierowującym do okna wpłat. Powinien skłaniać do działania.

Pozostaje kwestia kolorystyczna. Możesz dostosować wygląd banera do charakterystyki swojej marki czy kolorystyki wykorzystywanej podczas prezentacji.

Całość może prezentować się na przykład tak:

Teraz kliknij „Stwórz”. Gotowe. Twoi uczestnicy mogą już przesyłać Ci wpłaty!

W oknie pokoju, na samej górze, zostanie wyświetlony pasek z Twoim tekstem.

Licznik z prawej strony banera pokaże Ci w czasie rzeczywistym, ile osób kliknęło przycisk. Po zakończeniu wydarzenia w jego statystykach poznasz liczbę i sumę wpłat.

A jak to wygląda z perspektywy użytkownika? Po kliknięciu przycisku pojawia się okno, w którym wprowadzi kwotę, jaką chce przekazać (obecnie maksymalna wartość to 200 zł). Następnie wystarczy kliknąć „Zapłać teraz” i dokończyć płatność w systemie PayU. Gotowe!

Donejty działają? Zaróbmy więcej!

Za Tobą webinar, podczas którego uczestnicy chętnie przekazywali donejty i zastanawiasz się, co dalej? Warto pójść za ciosem.

Jeśli uczestnicy Twoich bezpłatnych wydarzeń chętnie przekazują Ci fundusze, wyrażając w ten sposób wdzięczność za Twoją pracę i zaangażowanie, z pewnością byliby również gotowi płacić za dostęp do treści premium. Znakomitym pomysłem będzie więc tworzenie płatnych webinarów. A dzięki ClickMeeting to naprawdę proste.

Zobacz, jak błyskawicznie zorganizować płatny webinar:

Mam też dla Ciebie kilka linków, które pomogą Ci zarabiać więcej na webinarach.

Powodzenia!

Artykuł powstał we współpracy z ClickMeeting.

PS Przed Tobą webinar? Miej pod ręką TĘ checklistę! [PORADNIK]

Na każdym kroku przekonujemy, że tworzenie webinarów jest naprawdę proste i nie potrzebujesz w tym celu specjalistycznego sprzętu (bo zapewne wszystko już i tak posiadasz). Ale aby wydarzenie poszło po Twojej myśli, nie możesz zapomnieć o kilku ważnych elementach.