Organizacja The National Coordination of Associations of People with Down Syndrome stworzyła kampanię społeczną, która zwraca uwagę na to, z jakimi sytuacjami każdego dnia muszą spotykać się osoby z zespołem Downa.
Spot „Ridiculous Excuses” promuje prawo osób z niepełnosprawnością intelektualną do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym i przedstawia tylko kilka z bardziej niedorzecznych wymówek, które mają zniechęcić ich (i ich rodziny) np. do zapisania się na warsztaty lub uczestnictwo w wycieczce. Zdaniem twórców kampanii wszystkie pojawiające się przykłady w tej reklamie są aktem dyskryminacji wobec osób niepełnosprawnych.
Zobacz również
W wideo widzimy różne „zwykłe” sceny z życia. Wyjazd na wycieczkę szkolną, zapisanie się na warsztaty teatralne, czy pójście na spotkanie służbowe – to tylko kilka sytuacji, w których większość z nas bez problemu może brać udział, a jednak okazuje się, że nie są one dostępne dla wszystkich. Osoby z zespołem Downa często w takich chwilach słyszą: „to nie twoja wina, to my nie jesteśmy gotowi zabrać cię na wycieczkę” lub „niestety nie mamy już wolnych miejsc” czy też „mamy już w grupie takie dziecko jak ty”. Wszystkie te sytuacje, w których pojawiają się niedorzeczne wymówki, łączy wesoło śpiewany dżingiel reklamowy i dynamiczna grafika, która nadaje przekazowi nieco zabawny charakter.
– Dzięki tej globalnej kampanii dotykamy kwestii, która dotyczy każdego z nas: nazwania i uwidocznienia zjawiska, którego doświadczają osoby z zespołem Downa oraz ich rodzice, bracia, siostry i opiekunowie. Może nam się wydawać, że to są tylko drobne wydarzenia, ale w rzeczywistości są to akty dyskryminacji (często dokonywane z uśmiechem na twarzy lub w głębokiej nieświadomości), które jednak naznaczają życie i serca wielu ludzi. Nadszedł czas, aby zburzyć i ten mur i obnażyć fałszywe „dobre intencje” tych, którzy z lenistwa lub braku zrozumienia wciąż wykluczają osoby z niepełnosprawnością intelektualną – mówi o kampanii Antonella Falugiani, prezes CoorDown ODV.
Reklama emitowana na tiktokowym kanale firmy CoorDown otwiera oczy i odwołuje się do naszego zdrowego rozsądku. To też apel, aby jeszcze bardziej nie utrudniać życia osobom niepełnosprawnym i umożliwić im pełne uczestnictwo w życiu społecznym.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS Modelka z zespołem Downa reklamuje tusz do rzęs w nowej kampanii Gucci Beauty
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Niezwykły projekt „Nie jestem z innej bajki”, stworzony w ramach poznańskiego konkursu Centrum Warte Poznania, składa się z serii iście bajkowych fotografii z udziałem dzieci i młodzieży z zespołem Downa.
Niezwykły projekt „Nie jestem z innej bajki”, stworzony w ramach poznańskiego konkursu Centrum Warte Poznania, składa się z serii iście bajkowych fotografii z udziałem dzieci i młodzieży z zespołem Downa.