Powiedz nam kilka słów na temat Twojego wykładu na Imagination Day
Będę mówić o znaczeniu zmiany, szczególnie w odniesieniu do kreatywność. Kiedy wracam do początków mojej kariery, dostrzegam, że źródło mojego sukcesu wynika z miłości do zmian. Oczywiście często są one przerażające z oczywistych powodów: mogą być przyczyną zwątpienia w siebie, powodować niepewność i podważać nasze wzorce, ale to właśnie zmiany prowadzą do rozwoju, a rozwój jest podstawą dla kreatywności.
Opowiem o mojej własnej podróży i tym, co odkryłam – każdy dzień to wybór, elastyczność wymaga praktyki, nieustanny optymizm jest najlepszą tajną bronią, a to, jak definiuję porażki, pomaga mi nie bać się ich.
Zobacz również
Skąd zainteresowanie branżą reklamową? Co jest w niej takiego pociągającego?
Przyciągnęła mnie rola bycia art directorem, bo kocham pomysły i nie jestem dobra w byciu skromną. Kiedy skończyłam szkołę artystyczną, zaczęłam staż w agencji i pokochałam towarzyszącą tej pracy energię. To był pierwszy raz, kiedy zrozumiałam, że mogę zarabiać na moich pomysłach i na byciu kreatywną. Uzależniłam się.
Który projekt był dla Ciebie prawdziwym wyzwaniem? Z którego jesteś najbardziej dumna?
Największym wyzwaniem był projekt „72U”, który sama zaprojektowałam i wdrożyłam. Możliwość zaplanowania programu i stworzenia intensywnej 12 tygodniowej przygody dla wielokierunkowego zespołu pozwoliło mi mieć prawdziwy wpływ na trajektorię ludzkich żyć. Jestem najbardziej dumna z 72U, ponieważ to platforma realizująca projekty każdego typu: filmy dokumentalne, designerskie produkty, całościowe eventy, interaktywną sztukę, klipy muzyczne…
Co inspiruje Cię do pracy?
Pasja i talent innych ludzi, łączenie pasjonatów do współpracy.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Czy stosujesz jakieś metody do stymulowania kreatywności?
Rozmowy z ludźmi automatycznie stymulują mój umysł. Zdobywanie informacji o tym, co ktoś robi, oglądanie ich pracy, zrozumienie, jakie kreatywne możliwości znaleźli i jak odnaleźli drogę do urzeczywistnienia swoich idei.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakich trendów reklamowych możemy się spodziewać w przyszłym roku?
Dużym trendem jest celowy, zmotywowany marketing, Za markami, którym dobrze się powodzi, stoi coś więcej niż one same.
Jak myślisz, jakie wyzwania czekają branżę reklamową w najbliższej przyszłości? Których z nich możemy oczekiwać najszybciej?
Próba przyciągnięcia i zatrzymania talentów. Agencje próbują wielu rzeczy – kładą nacisk na wewnętrzną kulturę czy super dodatki takie jak nielimitowane wakacje – ale życie agencyjne nadal jest wyczerpujące. Firmy technologiczne zmieniają kierunek talentów z branży reklamowej, przyciągając do siebie ludzi bardziej przedsiębiorczych i nastawionych na innowacje.
Maria Scileppi
Founding Director, 72U (72andSunny), Los Angeles