Mark Zuckerberg prezentuje selfie wykonane w metaverse. Jak wygląda najnowsza odsłona wirtualnego świata?

Mark Zuckerberg prezentuje selfie wykonane w metaverse. Jak wygląda najnowsza odsłona wirtualnego świata?
Mark Zuckerberg poinformował, że wirtualna gra Horizon Worlds została udostępniona w Hiszpanii i Francji. Z tej okazji założyciel Facebooka podzielił się selfie swojego awatara, które szybko stało się obiektem żartów.
O autorze
1 min czytania 2022-08-18

fot. about.fb.com/news

Od oficjalnej zmiany nazwy firmy Marka Zuckerberga i przedstawienia planów na rozwój Mety minął już niemal rok. W ciągu ostatnich miesięcy właściciel Facebooka prezentował kolejne efekty budowania metawersum, czyli świata, który łączy w sobie sferę online i offline.

Jednym z kluczowych elementów metaverse jest interaktywna gra Horizon Worlds, która dzięki technologii VR i AR pozwala użytkownikom na tworzenie własnych światów i gier oraz uczestniczenie w rozgrywkach z awatarami uosabiającymi innych graczy. Aby „wejść” w wirtualny świat, użytkownicy potrzebują okularów VR Oculus Quest 2. 

Mark Zuckerberg właśnie ogłosił, że platforma, która od roku działa w USA, Kanadzie i Wielkiej Brytanii, została udostępniona kolejnym użytkownikom w Europie. „Wciągające doświadczenie społecznościowe” jest odtąd dostępne dla pełnoletnich użytkowników we Francji i Hiszpanii. Szef Mety podzielił się tą informacją w mediach społecznościowych, publikując selfie własnego awatara. Animowana postać widnieje na tle budynku imitującego hiszpańską Sagrada Familia, obok której znajduje się Wieża Eiffla.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jak ludzie odkrywają i budują wciągające światy, oraz aby udostępnić je w większej liczbie krajów – napisał właściciel firmy Meta.

„Selfie” Marka Zuckerberga szybko stało się viralem i raczej nie spotkało się z pochlebnymi reakcjami. Internauci podkreślają, że zrzut ekranu z Horizon Worlds w żaden sposób nie odzwierciedla miliardów dolarów, które zostały włożone w budowę „nowej generacji internetu”. W licznych komentarzach czytamy, że zarówno postać, jak i miniaturowa budowla przypominają słabą grafikę pochodzącą z początku XXI wieku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tak wciągające! Szczerze mówiąc, jak można odróżnić ten świat od prawdziwego? – skomentował sarkastycznie jeden z użytkowników
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
Spójrzcie tylko, jak daleko zaszliśmy w ciągu 24 lat… – komentuje inny.

To nie pierwszy raz, kiedy założyciel Facebooka stał się obiektem żartów – niedawno organizacja turystyczna promująca Islandię sparodiowała filmik, na którym Zuckerberg ogłasza zmianę nazwy swojej firmy i opowiada o metawersum.