fot. about.fb.com/news
Od oficjalnej zmiany nazwy firmy Marka Zuckerberga i przedstawienia planów na rozwój Mety minął już niemal rok. W ciągu ostatnich miesięcy właściciel Facebooka prezentował kolejne efekty budowania metawersum, czyli świata, który łączy w sobie sferę online i offline.
Zobacz również
Jednym z kluczowych elementów metaverse jest interaktywna gra Horizon Worlds, która dzięki technologii VR i AR pozwala użytkownikom na tworzenie własnych światów i gier oraz uczestniczenie w rozgrywkach z awatarami uosabiającymi innych graczy. Aby „wejść” w wirtualny świat, użytkownicy potrzebują okularów VR Oculus Quest 2.
Mark Zuckerberg właśnie ogłosił, że platforma, która od roku działa w USA, Kanadzie i Wielkiej Brytanii, została udostępniona kolejnym użytkownikom w Europie. „Wciągające doświadczenie społecznościowe” jest odtąd dostępne dla pełnoletnich użytkowników we Francji i Hiszpanii. Szef Mety podzielił się tą informacją w mediach społecznościowych, publikując selfie własnego awatara. Animowana postać widnieje na tle budynku imitującego hiszpańską Sagrada Familia, obok której znajduje się Wieża Eiffla.
Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jak ludzie odkrywają i budują wciągające światy, oraz aby udostępnić je w większej liczbie krajów – napisał właściciel firmy Meta.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
„Selfie” Marka Zuckerberga szybko stało się viralem i raczej nie spotkało się z pochlebnymi reakcjami. Internauci podkreślają, że zrzut ekranu z Horizon Worlds w żaden sposób nie odzwierciedla miliardów dolarów, które zostały włożone w budowę „nowej generacji internetu”. W licznych komentarzach czytamy, że zarówno postać, jak i miniaturowa budowla przypominają słabą grafikę pochodzącą z początku XXI wieku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Tak wciągające! Szczerze mówiąc, jak można odróżnić ten świat od prawdziwego? – skomentował sarkastycznie jeden z użytkowników
Spójrzcie tylko, jak daleko zaszliśmy w ciągu 24 lat… – komentuje inny.
Just look at how far we’ve come in 24 years. Mind blowing to behold. This is truly the future. pic.twitter.com/8BjSRZb4eD — Josh Johnson (@secondfret) August 17, 2022
To nie pierwszy raz, kiedy założyciel Facebooka stał się obiektem żartów – niedawno organizacja turystyczna promująca Islandię sparodiowała filmik, na którym Zuckerberg ogłasza zmianę nazwy swojej firmy i opowiada o metawersum.