Działania zaplanowane w ramach kampanii będą realizowane w wielu kanałach komunikacji, począwszy od współudziału marki w programie telewizyjnym „Przygarnij mnie”, poprzez działania w obszarze digital oraz social media (platforma Psadoptuj), a także akcje w sektorze handlowym.
Marka Pedigree® przygotowała wspólnie z agencjami partnerskimi, szeroko zakrojoną kampanię edukacyjną w myśl idei „Doing-Good-Marketing”. Wszystkie zaplanowane działania skupiać się będą na promowaniu odpowiedzialnej opieki nad psami, w tym prawidłowego żywienia oraz zachęcaniu do przemyślanej adopcji zwierząt ze schronisk. Główne filary tej kampanii obejmują takie kanały komunikacji jak: telewizja – udział marki w roli sponsora programu „Przygarnij mnie” (TVP2), digital, akcje w sieciach handlowych oraz rozwiązanie mobilne i strona www – platforma adopcyjna Psadoptuj.
Zobacz również
Głównym elementem kampanii jest udział marki w programie telewizyjnym „Przygarnij mnie” (od 29 marca w TVP2, w każdą niedziele o godz. 18.55), który prezentuje poruszające historie 7 psów zaadoptowanych na stałe przez Ambasadorów akcji. Sponsorami programu są: marka Pedigree® i firma Bayer. Platforma Psadoptuj, która została uruchomiona równolegle z programem, to pierwsza ogólnopolska platforma internetowa, która w innowacyjny sposób, pomaga w znalezieniu domów dla jak największej liczby psów przebywających w schroniskach w Polsce. Atutem narzędzia jest szeroka funkcjonalność. Użytkownik ma dwie opcje wyszukiwania psów: tradycyjny sposób na podstawie określonych kryteriów i filtrów (wiek, płeć, waga, sierść itp.) oraz niekonwencjonalna forma, która pozwala stworzyć prototyp psa wymarzonego, a następnie na jego podstawie wybrać z bazy psa najbardziej zbliżonego do wzoru. Zdjęcie wybranego do adopcji psa, również ze swoim wizerunkiem, można opublikować na profilu na Facebooku, zachęcając tym innych do zaangażowania się w akcję. Każdy, kto adoptuje psa, również niezależnie od Psadoptuj, będzie mógł poprzez platformę otrzymać dla swojego pupila wyprawkę ufundowaną przez Pedigree®. Na platformie znajduje się również stale aktualizowana sekcja poradnicza w zakresie szeroko pojętej opieki nad zwierzętami, redagowana wspólnie z ekspertami z zakresu medycyny weterynaryjnej i żywienia oraz behawiorystyki psów.
W ramach ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej marka Pedigree® planuje, także szereg aktywności do konsumentów, m.in.: loterię z możliwością wygrania wyprawki dla psa, akcje promocyjne w wybranych sieciach handlowych, specjalne ekspozycje w sklepach oraz szerokie portfolio produktów, w tym niedawno wprowadzony zestaw produktów dla psów małych ras.
Marka Pedigree® w obszarach związanych z kampanią edukacyjną wspierana jest przez partnerów. MediaCom, odpowiada za implementację strategii mediowej dla marki Pedigree®, której kluczowym elementem jest program „Przygarnij mnie”. MediaCom Beyond Advertising realizuje działania związane z udziałem marki, jako głównego sponsora w produkcji telewizyjnej „Przygarnij mnie”, odpowiadając m.in. za wsparcie mediowe i współpracę z Blue Angels Branded Entertainment & TV Sponsorship.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Za komunikację ATL Pedigree®, związaną z obecnością marki w programie „Przygarnij mnie” odpowiada agencja BBDO. Niezależnie od udziału marki w programie telewizyjnym, za przygotowanie i prowadzenie platformy Psadoptuj (strona www, aplikacja mobilna dostępna na 3 systemy operacyjne: iOS, Android i Windows Phone) oraz optymalizację materiałów eksperckich na platformę odpowiada DDB&tribal. Sesja zdjęciowa psów do aplikacji Psadoptuj oraz materiałów POS, zrealizowana została przez dom produkcyjny zrzeszony w ramach grupy DDB – agencję CutCut. Edelman Polska zajmuje się obszarem komunikacji i PR dla Pedigree®, a także wspólnie z agencją Pro-Creation, realizuje działania w tzw. ekosystemie digitalowym. Program telewizyjny realizują Telewizja Polska oraz producent wykonawczy Jake Vision Sp. z o.o.
Słuchaj podcastu NowyMarketing