Marka Porsche najpierw usunęła, a następnie… przywróciła pomnik Jezusa w reklamie

Marka Porsche najpierw usunęła, a następnie… przywróciła pomnik Jezusa w reklamie
Najnowszą reklamę kultowego modelu Porsche 911 nakręcono w Lizbonie. Na ujęciach pojawił się charakterystyczny pomnik Jezusa, który początkowo został jednak usunięty z nagrania. Marka zmieniła wersję nagrania po tym, jak część fanów poczuła się urażona.
O autorze
1 min czytania 2023-08-07

fot. Twitter/X

Pomnik znajduje się w Almadzie w Portugalii i jest jednym z najbardziej charakterystycznych miejsc w kraju. Można zauważyć go nawet z Lizbony. Nawiązuje do najbardziej znanego posągu Jezusa w Rio de Janeiro w Brazylii. Nie dziwi więc fakt, że tak popularne miejsce wykorzystano w najnowszej kampanii od Porsche. 

Natomiast wiele wątpliwości wśród internautów wzbudziła decyzja Porsche związana z kampanią powstałą z okazji 60-lecia kultowego modelu 911. Na klipie reklamowym widzimy klasyczne czerwone auto, poruszające się obok słynnego mostu 25 de Abril, z którego w całości powinniśmy zobaczyć pomnik Jezusa, a jednak go brakuje. Zamiast tego na ujęciu umieszczono zwykły betonowy cokół. 

Internauci wściekli na Porsche

Marka początkowo zdecydowała się na opublikowanie filmu z usuniętym znakiem rozpoznawczym Almady. Ta decyzja spotkała się z ogromnym niezadowoleniem części fanów marki. Jeden z użytkowników napisał post, w którym zapytał Porsche, dlaczego pomnik Jezusa został usunięty z klipu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Również w Polsce ta decyzja nie przeszła bez echa. Część internautów wypominało w komentarzach, że swój sukces Porsche osiągnęło, dzięki dostarczaniu silników do niemieckich czołgów podczas II wojny światowej.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Negatywne komentarze spowodowały, że pierwsza wersja nagrania zniknęła z kanału na YouTube. Wczoraj (6 sierpnia b.r.) pojawiła się nowa, bez edycji. Marka początkowo nie komentowała zaistniałej sytuacji, ale ostatecznie zabrała głos w sprawie.

– We wczesnej wersji filmu stworzonego w Europie pomnik Cristo Rei nie pojawia się. Naprawdę nam przykro i możemy w pełni zrozumieć ból, jaki to spowodowało. Ten film został usunięty – skomentowało Porsche. 

PS Porsche pokazało odświeżone logo

Słynna marka motoryzacyjna stworzyła nowe logo z okazji 75. urodzin. Według Porsche jest „o wiele bardziej nowocześnie, a jednocześnie z zachowaniem tradycyjnego charakteru”.

PS2 Iga Świątek dołącza do grona Przyjaciół Porsche w Polsce

Porsche Polska i liderka światowego rankingu WTA ogłaszają początek kilkuletniej współpracy. To nie pierwszy kontakt tenisistki z Porsche; w 2022 i 2023 roku triumfowała w turnieju WTA 500 w Stuttgarcie, dwukrotnie zdobywając główną nagrodę – samochód tej marki.