Problemy francuskiego domu mody zaczęły się już dwa lata temu – tuż po tym, jak zmarła jego założycielka Sonia Rykiel. Od tamtego czasu marka zmagała się ze spadkiem sprzedaży.
Pod koniec 2018 roku dom mody poniósł stratę w wysokości 30 mln euro przy obrocie 35 mln euro, jak podał francuski dziennik Le Monde. Wówczas markę objęto ochroną przed zadłużeniem i od kwietnia br. szukano dla niej nowych nabywców.
Zobacz również
Niestety kupców brakowało. Jedyną ofertę przejęcia złożyli inwestorzy z rodziny Lévy, jednak okazała się ona za słaba – oferowali jedynie 200 tys. euro i utrzymanie 39 miejsc pracy.
W związku z tym marka Sonia Rykiel, której historia sięga 1968 roku, oficjalnie znika z rynku. Jej 135 pracowników zostało zwolnionych, natomiast pozostałości po firmie, takie jak projekty czy archiwa, zostaną sprzedane.
zdjęcie: faceook.com/soniarykiel
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dzisiaj Chanel, Dior, Prada czy Lexus to nadal marki, które świadczą o statusie materialnym oraz wysokiej pozycji w hierarchii. Trzeba się jednak zastanowić nad tym, czy marka prestiżowa to tak naprawdę ten sam bajecznie drogi i niedostępny dla ogółu brand, tak jak do tej pory o nim myśleliśmy?
PS2
Louis Vuitton już 14. rok z rzędu utrzymuje 1. miejsce w rankingu najcenniejszych marek luksusowych BrandZ. Ikoniczne wyroby skórzane i wyjątkowa kreatywność widoczna w całej gamie produktów i w relacjach z konsumentami pozwalają zachować równowagę między tradycją a nowoczesnością.
PS3
Wyniki sprzedaży 100 największych firm z sektora dóbr luksusowych wyniosły w minionym roku obrotowym 247 mld dolarów, o blisko 11 % więcej niż rok wcześniej. Jest to m.in. spowodowane tym, że producenci dóbr luksusowych zaczęli elastycznie podchodzić do zmieniających się trendów konsumenckich.
PS4
Obecnie trudno zdefiniować luksus. Choć zawiera w sobie pewną stałość, musi reagować na potrzeby dynamicznie zmieniającego się społeczeństwa. Marki luksusowe stanęły więc przed pytaniem: jak zachować swoją tożsamość, a jednocześnie przyciągać nowe pokolenia konsumentów? Odpowiedzią stała się sztuka.