Dotychczas w swojej komunikacji Spiżarnia posługiwała się okrągłym logotypem z trzema ciężarówkami. Zmiana systemu identyfikacji wizualnej jest odpowiedzią na dynamiczne zmiany, jakie zachodzą w Spiżarni. Spółka się rozwija, zarówno terytorialnie, asortymentowo jak i jakościowo, w wielu obszarach – oferty, serwisu, dostaw, obsługi, czy stosowanych technologii. Wdrożenie nowego, uproszczonego, czytelnego logotypu jest również odzwierciedleniem tego rozwoju.
– Jednym z kapitałów, jakimi dysponuje każda firma, jest jej wizerunek, który niejednokrotnie latami jest kształtowany na docelowym rynku i w świadomości odbiorców. Wpływa na niego także identyfikacja wizualna, w której główną rolę odgrywa logo. To z nim powinna kojarzyć się firma, jej główne dziedziny działalności czy dokonania. Nowy znak marki Spiżarnia jest odpowiedzią na rozwój naszej organizacji oraz zmieniające się warunki rynkowe i trendy branżowe – mówi Beata Sykuła, dyrektor Marketingu i Sieci Franczyzowej Spiżarnia Sp. z o.o.
Zobacz również
Nowy znak graficzny składa się z dwóch elementów – trapezu i prostokąta o zaokrąglonych rogach. Kształt ten ze względu na swoją prostotę, może wywołać różne skojarzenia. Wzbogacony o kontekst marki zawarty w logotypie (Spiżarnia) odnosi odbiorcę do skojarzenia z magazynem i samochodem transportowym, a w dalszej kolejności ładunkiem (paleta) oraz lustrem samochodowym (skojarzenie dodatkowe, które zawiera się przede wszystkim w wersji uzupełniającej znaku). Elementy te odnoszą się do procesu działalności przedsiębiorstwa i stanowią istotę jego funkcjonowania.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kierując się dbałością o środowisko, Spiżarnia zamierza stopniowo wprowadzać zmiany oznakowania w firmie. Do nowego systemu zostaną dopasowane także strona internetowa, media społecznościowe, platforma sprzedażowa Spizarnia24.com czy wszelkie materiały promocyjne.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowy znak promocyjny powstał dzięki współpracy z lubelską agencją ROmedia.
Zdjęcia: mat. pras.
PS Stowarzyszenie Moja Mammografia zmienia logo i organizuje program badań piersi w całej Polsce
Geneva Trust oraz Stowarzyszenie Moja Mammografia przystępują do działań, które mają zwiększyć świadomość społeczną na temat tej raka piersi i przekonać do regularnych badań. Na początek zmieniają logo na takie, które ma przykuwać uwagę oraz przygotowują pakiet informacji dla pań.