Wciąż jednak brakuje usystematyzowanej wiedzy dla agencji PR, jak komunikować o tej dziedzinie. W odpowiedzi na te oczekiwania Prowly wspólnie z domem produkcyjnym Foszer Sawicki, agencją Mindspot Communication&Media i devils.one przygotowało e-book „Marka w świecie esportu”.
– Chcemy pokazać, obszary, które powinny zainteresować agencje PR i marketingowe, a także osoby szeroko zainteresowane prowadzeniem komunikacji do tej grupy – komentuje Magda Wosińska, content marketing specialist Prowly, autorka publikacji.
Zobacz również
Patronem medialnym e-booka jest NowyMarketing.
Z e-booka dowiecie się:
- czym jest esport i ile znaczy w biznesie rozrywkowym,
- gdzie na mapie esportowej jest miejsce na PR i content,
- czy warto postawić na działania komunikacyjne oparte o streaming,
- jak esport pomógł markom w osiągnięciu ich celów biznesowych,
- które kampanie wyróżnili eksperci.
Znajdziecie tu nazwiska mocno związane z esportem:
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
- Aleksander Szlachetko, szef ESL Polska
- Milka Budimir, Sprite Polska
- Marek Spadło, Foszer Sawicki
- Juliusz Kornaszewski, Mindspot Communication&Media
- Piotr Bombol, Gameset
- Anna Rozwandowicz, The Story Mob
- Michael Blount, Kazoo Communications
- Marcin Krupa, prezydent Miasta Katowice
- Maciej Boroń, Tomasz Przeździecki, MediaCom
- Szymon Kubiak, devils.one
- Krzysztof Rygiel, Monday PR
PR-owcu, marketingowcu, czas włączyć się do gry. Dlaczego warto?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Gaming jako trend nie jest do zignorowania. Coraz więcej firm z zewnątrz będzie się starało zaangażować: agencje reklamowe, domy mediowe, agencje consultingowe, ale oczywiście też media i klienci. Bariera wejścia jest bardzo duża i warto poświęcić czas na odpowiednie przygotowania i zrozumienie tego świata. Rywalizacja o uwagę młodych konsumentów już się zaczęła – lepiej jej nie przegapić – Piotr Bombol, CEO Gameset.
– Stara zasada, od lat powtarzana przez guru marketingu, mówi: „Jeśli chcesz zaplanować udaną strategię, najpierw poznaj grupę docelową”. Target esportowy to młodzi, bardzo zaangażowani gracze, influencerzy, którzy są na bieżąco z nowinkami technologicznymi. Wyzwania dla PR-owców? Muszą oni po pierwsze zrozumieć, do kogo kierują działania, gdy myślą o esporcie. Po drugie powinni wybrać narzędzia przydatne w prowadzeniu komunikacji w tej grupie – Magdalena Wosińska, autorka raportu i content marketing Specialist, Prowly.
– Świat esportu jest źródłem wielu wyjątkowych, silnych osobowości, niezwykłych historii i emocjonujących momentów, w związku z czym organizacje esportowe mają genialne możliwości tworzenia różnego rodzaju treści. Od dokumentów, przez reality shows, po memy i instruktaże – przyjąć może się wszystko, co wnosi wartość do społeczności – Marek Spadło, autor raportu i Head of Experience, devils.one.
E-book „Marka w świecie esportu” dostępny jest do pobrania na tej stronie.