źródło zdjęcia głównego: pexels.com
… podsumowuje 140 Media Agency, partner reklamowy Twittera w Polsce?
Zobacz również
2016 rok na Twitterze to czas wielkich wydarzeń sportowych i politycznych, kreatywnych działań reklamowych i wyjątkowego jubileuszu. Twitter obchodził 10. urodziny (tej okazji przypominamy pierwszego tweeta wysłanego w świat)! Od ponad 2 lat lat obserwujemy dynamiczny rozwój działań komunikacyjnych i reklamowych na Twitterze, który skupia miliony użytkowników wokół licznych globalnych wydarzeń.
Jakie wydarzenia gromadziły fanów 140 znaków w 2016 roku?
Korzystając z Twittera, wiesz o czym rozmawia świat. Oto 10 głównych tematów poruszanych w 2016 roku globalnie na Twitterze:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Źródło: https://blog.twitter.com/2016/thishappened-in-2016
Wiele z tematów poruszanych na świecie było niezwykle bliskie w kraju. Emocje związane z #Rio2016 czy #Euro2016, #Brexit czy wybory w USA były bliskie Polakom i nie pozostawały bez komentarza na Twitterze.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– To jest właśnie siła Twittera: skupia użytkowników na całym świecie wokół znaczących wydarzeń. Najnowszym przykładem jest lutowy finał Super Bowl w USA, podczas którego fani futbolu amerykańskiego wysłali ponad 27.6 milionów tweetów na temat #SB51. Marki i agencje w Polsce coraz odważniej wykorzystują ten potencjał Twittera w swoich działaniach – tłumaczy Rafał Janik, CEO 140 Media Agency.
Oni robili to dobrze w 2016 roku
– Od 2 lat z wielką satysfakcją obserwujemy, jak marki i agencje w Polsce z coraz większą odwagą prowadzą działania reklamowe na Twitterze. W tym roku po raz pierwszy postanowiliśmy przyznać nagrody #140Awards tym, których aktywność w 2016 r. wyróżniała się pod względem kreatywności i innowacyjności – mówi Rafał Janik.
Nagrody zostały przyznane w 7 kategoriach. Kreatywne działania wyróżnionych marek pokazują kilka istotnych trendów zauważalnych w 2016 roku:
Liczy się wideo
Twitter wydłużył w zeszłym roku długość publikowanych wideo z 30 do 140 sekund. Za to wideo w kampaniach reklamowych może trwać nawet 10 minut. Warto to wykorzystać! Według analizy Twittera prawdopodobieństwo zaangażowania treściami wideo jest 6 razy wyższe niż wpisem ze zdjęciami i 3 razy wyższe niż tweeta z GIF-em. Kampanie zgodne z trendami prowadzi @adidasPL, który otrzymał wyróżnienie w kategorii #VideoFirst za wykorzystywanie natywnych formatów wideo w kampaniach.
Działania marki na Twitterze wspiera agencja Isobar Poland i dom mediowy Carat.
Przykładowe kreacje @adidasPL:
Mobile kocha Twittera
Twitter jest platformą pozwalającą wykorzystać potencjał mobile marketingu. Platforma gamingowa @G2A_com świetnie wpisuje się w ten trend. Otrzymała nagrodę w kategorii #MobileFirst za prowadzenie efektywnych kampanii w mobilu w skali globalnej.
Przykładowe kreacje @G2A_com:
Warto postawić na Promowane Trendy w kampanii reklamowej
Przykładem godnych uwagi działań reklamowych jest marka @Plus_Polska, która otrzymała nagrodę w kategorii #TrendSetter za wykorzystywanie Promowanych Trendów w promocji nowych ofert i usług, dzięki czemu buduje maksymalny zasięg i zaangażowanie w kluczowych momentach swojej kampanii. Promowane Trendy są formatem premium na Twitterze, z którego coraz częściej korzystają reklamodawcy.
Działania marki na Twitterze wspiera agencja Vizeum Polska.
Przykładowe kreacje @Plus_Polska:
O formatach premium pamiętają również agencje opracowujące działania dla klientów. A wśród nich laureaci #140Awards: GroupM Connect – zwycięzca w kategorii #CreativeAgency, który otrzymał statuetkę za zainteresowanie nowymi formatami i proponowanie ich klientom. Agencja ma ogromną wiedzę o platformie i formatach reklamowych i ciągle rozwija umiejętności w tym zakresie.
Nagrodę otrzymał także Isobar Poland za innowacyjne podejście do komunikacji na Twitterze i gotowość do poznawania nowych rozwiązań i trendów. Agencja także korzysta z formatów reklamowych premium, takich jak: Promowane Trendy i wideo.
Kreatywne treści mają znaczenie
@Samsung_Polska wykorzystuje formaty reklamowe, takie jak: wideo czy gify 3D. Marka tworzy także różne wersje materiałów wideo atrakcyjnych dla użytkowników. Właśnie dlatego otrzymała statuetkę w kategorii #CreativeClient.
Działania marki na Twitterze wspiera agencja mediowa Starcom.
Przykładowe kreacje @Samsung_Polska:
Warte uwagi są także działania firmy @getresponse, która wykorzystuje reklamy na Twitterze w kampaniach sprzedażowych i korzysta z nowoczesnych narzędzi analitycznych. @getresponse zostało wyróżnione w kategorii #InnovativeClient za innowacyjne podejście oraz prowadzenie kampanii zgodnie z best practices Twittera.
Przykładowe kreacje @getresponse:
Jakie marki i agencje wpłyną na Twittera w Polsce w 2017 roku? Platforma, która od dekady łączy świat, wciąż rozwija się dla swoich użytkowników. Marki i agencje, które będą obserwować zmiany i nadchodzące trendy z pewnością wyróżnią się swoimi działaniami.