TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Marki i agencje na Twitterze w Polsce w 2016 roku

Marki i agencje na Twitterze w Polsce w 2016 roku
Każdego miesiąca ponad 300 milionów ludzi na świecie korzysta aktywnie z Twittera, a od powstania portalu jego użytkownicy wysłali już ponad 500 miliardów tweetów. Niedawno Sotrender zaprezentował raport o Twitterze, a jak zeszłoroczny rok na tym medium...
O autorze
2 min czytania 2017-02-22

źródło zdjęcia głównego: pexels.com

… podsumowuje 140 Media Agency, partner reklamowy Twittera w Polsce?

2016 rok na Twitterze to czas wielkich wydarzeń sportowych i politycznych, kreatywnych działań reklamowych i wyjątkowego jubileuszu. Twitter obchodził 10. urodziny (tej okazji przypominamy pierwszego tweeta wysłanego w świat)! Od ponad 2 lat lat obserwujemy dynamiczny rozwój działań komunikacyjnych i reklamowych na Twitterze, który skupia miliony użytkowników wokół licznych globalnych wydarzeń.

Jakie wydarzenia gromadziły fanów 140 znaków w 2016 roku?

Korzystając z Twittera, wiesz o czym rozmawia świat. Oto 10 głównych tematów poruszanych w 2016 roku globalnie na Twitterze:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj


Źródło: https://blog.twitter.com/2016/thishappened-in-2016

Wiele z tematów poruszanych na świecie było niezwykle bliskie w kraju. Emocje związane z #Rio2016 czy #Euro2016, #Brexit czy wybory w USA były bliskie Polakom i nie pozostawały bez komentarza na Twitterze.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

To jest właśnie siła Twittera: skupia użytkowników na całym świecie wokół znaczących wydarzeń. Najnowszym przykładem jest lutowy finał Super Bowl w USA, podczas którego fani futbolu amerykańskiego wysłali ponad 27.6 milionów tweetów na temat #SB51. Marki i agencje w Polsce coraz odważniej wykorzystują ten potencjał Twittera w swoich działaniach – tłumaczy Rafał Janik, CEO 140 Media Agency.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Oni robili to dobrze w 2016 roku

Od 2 lat z wielką satysfakcją obserwujemy, jak marki i agencje w Polsce z coraz większą odwagą prowadzą działania reklamowe na Twitterze. W tym roku po raz pierwszy postanowiliśmy przyznać nagrody #140Awards tym, których aktywność w 2016 r. wyróżniała się pod względem kreatywności i innowacyjności – mówi Rafał Janik. 

Nagrody zostały przyznane w 7 kategoriach. Kreatywne działania wyróżnionych marek pokazują kilka istotnych trendów zauważalnych w 2016 roku:

Liczy się wideo

Twitter wydłużył w zeszłym roku długość publikowanych wideo z 30 do 140 sekund. Za to wideo w kampaniach reklamowych może trwać nawet 10 minut. Warto to wykorzystać! Według analizy Twittera prawdopodobieństwo zaangażowania treściami wideo jest 6 razy wyższe niż wpisem ze zdjęciami i 3 razy wyższe niż tweeta z GIF-em. Kampanie zgodne z trendami prowadzi @adidasPL, który otrzymał wyróżnienie w kategorii #VideoFirst za wykorzystywanie natywnych formatów wideo w kampaniach.

Działania marki na Twitterze wspiera agencja Isobar Poland i dom mediowy Carat.

Przykładowe kreacje @adidasPL:

Mobile kocha Twittera

Twitter jest platformą pozwalającą wykorzystać potencjał mobile marketingu. Platforma gamingowa @G2A_com świetnie wpisuje się w ten trend. Otrzymała nagrodę w kategorii #MobileFirst za prowadzenie efektywnych kampanii w mobilu w skali globalnej.

 Przykładowe kreacje @G2A_com:

 

Warto postawić na Promowane Trendy w kampanii reklamowej

Przykładem godnych uwagi działań reklamowych jest marka @Plus_Polska, która otrzymała nagrodę w kategorii #TrendSetter za wykorzystywanie Promowanych Trendów w promocji nowych ofert i usług, dzięki czemu buduje maksymalny zasięg i zaangażowanie w kluczowych momentach swojej kampanii. Promowane Trendy są formatem premium na Twitterze, z którego coraz częściej korzystają reklamodawcy.

Działania marki na Twitterze wspiera agencja Vizeum Polska.

Przykładowe kreacje @Plus_Polska:

O formatach premium pamiętają również agencje opracowujące działania dla klientów. A wśród nich laureaci #140Awards: GroupM Connect – zwycięzca w kategorii #CreativeAgency, który otrzymał statuetkę za zainteresowanie nowymi formatami i proponowanie ich klientom. Agencja ma ogromną wiedzę o platformie i formatach reklamowych i ciągle rozwija umiejętności w tym zakresie.

Nagrodę otrzymał także Isobar Poland za innowacyjne podejście do komunikacji na Twitterze i gotowość do poznawania nowych rozwiązań i trendów. Agencja także korzysta z formatów reklamowych premium, takich jak: Promowane Trendy i wideo.

Kreatywne treści mają znaczenie

@Samsung_Polska wykorzystuje formaty reklamowe, takie jak: wideo czy gify 3D. Marka tworzy także różne wersje materiałów wideo atrakcyjnych dla użytkowników. Właśnie dlatego otrzymała statuetkę w kategorii #CreativeClient.

Działania marki na Twitterze wspiera agencja mediowa Starcom. 

Przykładowe kreacje @Samsung_Polska:

Warte uwagi są także działania firmy @getresponse, która wykorzystuje reklamy na Twitterze w kampaniach sprzedażowych i korzysta z nowoczesnych narzędzi analitycznych. @getresponse zostało wyróżnione w kategorii #InnovativeClient za innowacyjne podejście oraz prowadzenie kampanii zgodnie z best practices Twittera.

Przykładowe kreacje @getresponse:

Jakie marki i agencje wpłyną na Twittera w Polsce w 2017 roku? Platforma, która od dekady łączy świat, wciąż rozwija się dla swoich użytkowników. Marki i agencje, które będą obserwować zmiany i nadchodzące trendy z pewnością wyróżnią się swoimi działaniami.