Marki na przełomie 2018/2019: Lidl

Marki na przełomie 2018/2019: Lidl
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2018 roku marka Lidl? Które kanały komunikacji marketingowej były dla marki najważniejsze? Jaki budżet przeznacza na działania online? Jak zmieni się to w 2019 roku?
O autorze
2 min czytania 2018-12-19

O roku 2018 dla marki Lidl odpowiada Aleksandra Szywilewska, dyrektor marketingu Lidl Polska.

Największy sukces marki Lidl w 2018 roku

Zdecydowanie ogromną zmianą oraz sukcesem bieżącego roku jest podjęcie działań wokół urzeczywistnienia idei „Więcej na radość z życia” – co przyjęliśmy jako nowy claim marki. W ramach kampanii podkreślamy korzyści z dokonywania zakupów w sklepach Lidl. Oferujemy klientom produkty spożywcze oraz artykuły przemysłowe wysokiej jakości, w atrakcyjnej niskiej cenie, a nasze obiekty są ergonomiczne i dopasowane do potrzeb klientów. Dzięki temu klienci oszczędzają czas oraz pieniądze i zostaje im „Więcej na radość z życia”. Co więcej w ramach kampanii rezygnujemy z gwiazd a przygotowujemy spoty TV oraz inne nośniki marketingowe współpracując ze zwykłymi, fajnymi ludźmi, takimi jak każdy z nas. Do niektórych działań angażujemy także naszych pracowników.

Najtrudniejsze wyzwanie w 2018 roku

Niewątpliwie należą do nich zmiany organizacyjne oraz komunikacyjne związane z wprowadzeniem zakazu handlu w niedziele. Oczywiście dostosowaliśmy się do przyjętego prawa.

Trzy najciekawsze akcje w 2018 roku

Cały czas pracujemy nad udoskonalaniem oraz rozszerzaniem naszego asortymentu. Wiąże się to z intensywną komunikacją nowości oraz zmian produktowych. Kolejne koncepcje reklamowe pojawiają się każdego tygodnia. Jeżeli mielibyśmy wskazać przykłady ciekawych akcji, to na pewno warto wymienić kampanie z naszymi dostawcami. Do działań reklamowych zaprosiliśmy ludzi, z którymi blisko współpracujemy na co dzień, których produkty można znaleźć na półkach sklepów Lidl w Polsce oraz Europie. Byli to między innymi: Renata i Piotr Wychowałek z gospodarstwa Nowalijka, którzy na co dzień dostarczają na Ryneczek Lidla m.in. sałaty, rukolę, roszponkę oraz szpinak lub Zdzisław Serwatka z Serpol Cosmetics – polskiej firmy produkującej wybrane kosmetyki marki Cien oraz eksportującej produkty za naszym pośrednictwem do blisko 20 europejskich sieci sprzedaży Lidl. Przykładów takich firm jest oczywiście znacznie więcej. Rynek docenia także nasze działania komunikacyjne w kategorii empoyer branding. W tym roku kontynuowaliśmy kampanię z udziałem naszych pracowników, którzy opowiadali o tym za co cenią Lidl Polska jako pracodawcę oraz wskazywali co dla nich znaczy „Więcej na radość z życia”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami

Pod względem komunikacyjnym postawiliśmy na kampanię „Jak sobota to do Lidla, do Lidla…bo promocje tam, parking…”. Popularność, jaką zyskała ta komunikacja przekroczyła nasze oczekiwania.

Zachęcamy także do obejrzenia najnowszego spotu w wersji operowej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Mierniki efektywności działań marketingowych

Efektywność naszych działań sprawdzamy za pomocą szeregu wskaźników sprzedażowych oraz marketingowych. Najlepszą weryfikacją są nasi klienci, których zadowolenie oraz sugestie najlepiej wskazują nam w jakim kierunku podążać dalej. Potwierdzeniem naszych działań są również liczne nagrody i wyróżnienia jak na przykład Kobieca Marka Roku dla linii kosmetyków Cien, Teraz Polska dla ponad 50 produktów spożywczych marek własnych Pilos i Pikok lub Sklep Roku: Najlepsza Komunikacja. Najlepszy Pracodawca czy srebrna statuetka Effie2018 za kanał na YouTubie „Kuchnia Lidla”. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2018 roku

Wciąż stawiamy przede wszystkim na media tradycyjne, Internet oraz własne kanały.

Kto odpowiada za działania marketingowe i digitalowe?

Na co dzień nasze działania komunikacyjne wspierają: agencja kreatywna GPD, agencja digitalowe VML, agencja PR 24/7 Communications, Hash.Fm oraz dom mediowy Havas media i Performance media.

3 najważniejsze cele i plany na 2019 rok

W 2019 roku w dalszym ciągu będziemy rozwijać nasz asortyment, rozszerzać sieć sprzedaży oraz podążać za zmianami rynkowymi. Planujemy poszukiwać nowych rozwiązań oraz optymalizować nasze działania w każdym kanale. Z kolei jako najbardziej obiecujący trend następnych lat oceniamy digitalizację.