Marki na przełomie 2019/2020: Lidl Polska

Marki na przełomie 2019/2020: Lidl Polska
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2019 roku marka Lidl Polska? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2020 roku?
O autorze
3 min czytania 2019-12-06

Pozostałe podsumowania roku 2019 przeczytasz tu >

O roku 2019 dla marki Lidl Polska opowiada Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communication. 

Największy sukces marki Lidl Polska w 2019 roku

Rok 2019 upływa w firmie Lidl Polska niezwykle aktywnie, obfitując w liczne, nowe projekty i ciekawe działania. W myśl idei „Więcej na radość z życia” nieustannie dążymy do zapewniania klientom wysokiego komfortu podczas dokonywania zakupów w sklepach naszej sieci oraz rozszerzamy usługi tak, aby kontakt z marką Lidl był możliwie kompletnym doświadczeniem.   

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W tym roku postawiliśmy kolejny, duży krok naprzód uruchamiając sklep internetowy lidl-sklep.pl i tym samym dokonaliśmy rewolucji w zakresie sprzedaży artykułów przemysłowych. Klienci mają możliwość nabycia on-line wybranych produktów w dowolnym miejscu i czasie, co znacznie ułatwiło im codzienne zakupy. 

Od marca bieżącego roku działa także aplikacja zakupowa Lidl Plus, która stanowi funkcjonalne, innowacyjne narzędzie do zarządzania domowym budżetem. Z aplikacji korzystają już ponad 4 miliony użytkowników. Wyniki badania Gemius/PBI pokazują, że Lidl Plus znalazł się w czołowej piętnastce aplikacji, z których korzysta najwięcej internautów na urządzeniach mobilnych. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Rok 2019 to także czas kiedy rozwinęliśmy nasze projekty z zakresu CSR w tym m.in. „Kupuję, nie marnuję”. Jest to akcja polegająca na przecenie wybranych grup produktów ze zbliżającym się terminem przydatności do spożycia. W ten sposób dążymy do przeciwdziałania marnowaniu żywności.  

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

We wrześniu bieżącego roku opublikowaliśmy po raz pierwszy raport społecznej odpowiedzialności biznesu, zgodnie ze standardem GRI. Jest to przekrojowa i kompleksowa publikacja poruszająca aspekty działań CSR na wszystkich polach aktywności firmy. Rozpoczęliśmy także działania promujące równość płacową. W firmie Lidl Polska osoby zatrudnione na tych samych stanowiskach zawsze otrzymują jednakowe wynagrodzenie, niezależnie od płci. Zaprosiliśmy również naszych dostawców do promowania tej idei, nagradzając tych spośród nich, którzy wykazali szczególną aktywność w tym zakresie. 

Najtrudniejsze wyzwanie dla marki Lidl w 2019 roku

Skrupulatnie pracujemy nad realizacją naszych zobowiązań w zakresie redukcji plastiku. Do 2025 roku 100% wszystkich plastikowych opakowań marek Lidla będzie możliwa do recyklingu oraz o 20% zredukujemy zużycie plastiku w opakowaniach jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla. 

Mając świadomość odpowiedzialności za środowisko, realizujemy także opracowaną przez Grupę Schwarz całościową strategię REsetPlastic obejmującą pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowacje i edukację. W ten sposób wizja „mniej plastiku” staje się rzeczywistością. W końcu chcemy także podkreślić kontynuację naszej podstawowej misji edukacji żywieniowej. Ściśle współpracujemy przy tym z Narodowym Centrum Edukacji Żywieniowej. Efektem tej współpracy są kolejne publikacje: „Supermocni kontra złodzieje zdrowia”, czyli kompendium wiedzy o żywieniu dzieci oraz trzy komiksy o mocach warzyw i owoców, a także „Jeść zdrowiej i żyć dłużej. Żywienie osób w starszym wieku”, czyli książka poruszająca kwestie żywienia seniorów. Nasze projekty wydawnicze należą zawsze do bardzo udanych, popularnych wśród klientów akcji. W tym przypadku uzyskanie książek wiązało się z uzbieraniem odpowiedniej ilości naklejek za dokonywane zakupy. 

Inną popularną wśród najmłodszych akcję specjalną stanowiły „Dzikie zwierzęta”. W tym wypadku także należało zdobyć zestaw naklejek za dokonywanie zakupów, aby otrzymać figurkę z kolekcji „Dzikie zwierzęta”. Ofertę można było uzupełnić o specjalne akcesoria z motywami zwierzęcymi, w tym pościele, koszulki, plecaki szkolne i inne. 

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku

Odnosząc się do kanałów komunikacji, w dalszym ciągu stawiamy przede wszystkim na media tradycyjne, internet oraz własne kanały. Natomiast na co dzień nasze działania komunikacyjne wspierają: agencja kreatywna GPD, agencja digitalowa VML, agencja PR 24/7 Communication, agencja influencer marketingu Liquid Thread oraz dom mediowy Havas Media i Performance Media. Z kolei efektywność naszych działań sprawdzamy za pomocą szeregu wskaźników sprzedażowych oraz marketingowych. Najlepszą weryfikacje stanowią jednak zawsze nasi klienci, których zadowolenie oraz sugestie najlepiej wskazują nam, w którym kierunku podążać dalej. 

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku

Prowadząc działania mające na celu rozwój oferty, stawiamy mocno na digitalizację, która jest widoczna we wszystkich obszarach naszego biznesu. W miarę rozwoju firmy i usług niewątpliwe wyzwanie stanowi kompatybilność poszczególnych kanałów. Zawsze musimy pamiętać o tym, że oferowane produkty i usługi są elementarną częścią pozostałych procesów i klient musi mieć swobodę poruszania się pomiędzy nimi. Podążając w tym kierunku np. klient może korzystać z tych samych danych do logowania w aplikacji Lidl Plus i w sklepie on-line: lidl-sklep.pl lub dokonując rezerwacji oferty alkoholi w serwisie winnicalidla.pl może odebrać produkty w dowolnym sklepie Lidl oraz połączyć wizytę w sklepie z codziennymi zakupami spożywczymi.  

3 najważniejsze cele i plany na 2020 rok

W 2020 roku w dalszym ciągu będziemy rozwijać nasz asortyment, rozszerzać sieć sprzedaży oraz podążać za trenami rynkowymi. Planujemy poszukiwać nowych rozwiązań oraz optymalizować nasze działania w każdym kanale.